Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Silvano kasum paisus kenasti
Öösel avaldas Silvano II kvartali tulemused - kasum kasvas plahvatuslikult.
Ettevõtte käive kasvas 15,1 protsenti, 30,7 miljonile eurole. Puhaskasum kasvas 307,4 protsenti, 19 miljonile eurole, kusjuures ettevõtte omanike osa puhaskasumis kasvas 322,9 protsenti, 15,6 miljonile eurole. Rahavoog põhitegevusest kasvas 127 protsenti, 14,5 miljoni euroni.
Ettevõtte sai teises kvartalis 23,9 miljoni euro suuruse kahjumi valuutakursierinevustest, mistõttu koondkahjumi ettevõtte osanike osa oli 4,5 miljonit eurot, mullu teises kvartalis aga kasum kaheksa miljonit eurot.
Meie olulised turud seisavad kindlatel alustel: Vene Föderatsiooni (SFG suurima turu) majandust toetavad nafta/gaasi hinnad, klientide kasvav ostuvõime, vähenenud tööpuudus ja tugev Vene rubla, kirjutas ettevõte börsiteates. Inflatsiooni surve ja suurenenud ostujõud on kaasa aidanud naistepesu müügi märgatavale kasvule Valgevenes. Balti turud on toibunud tarbimise järsust langusest ja annavad märku tarbijate ostujõu suurenemisest. Ukraina – üks SFG seisukohast alahõivatud turge – on jätkuvalt tõusuteel, mida on näha meie müüginumbrite kasvust selles piirkonnas.
SFG II kvartali äritulemusi mõjutasid hooajale omaselt kõrged müüginäitajad. Tänu klassikaliste kollektsioonide suuremale osatähtsusele kogumüügis jäi II kvartali rentaabluse määr pisut madalamaks kui I kvartalis. Sellest hoolimata olid kontserni rentaablusnäitajad head tänu mõjule, mida avaldas Valgevene rubla devalveerimine (24. mail 2011 devalveeriti Valgevene rubla euro suhtes 53% võrra).
Sellest tulenevalt vähenes Valgevene valuuta väärtus euro suhtes 2011. aasta I poolaasta jooksul kokku peaaegu 79%. Kuna devalveerimine annab eksportijaile konkurentsieelise, loodab SFG juhtkond eurovääringus väljendatuna vähendada kulusid ja suurendada oma tegevusvaldkondade efektiivsust.
Kavandatust paremate tulemuste saavutamisele II kvartalis aitasid kaasa ka Venemaa turu järjepidev kasv, Ukraina majanduse taastumine, suur müügikäive Valgevenes ja taaselavnevad Balti turud. II kvartali kogukäive ulatus 30 739 tuhande euroni, EBITDA oli 12 473 tuhat eurot ja normaliseeritud puhaskasum 6 342 tuhat eurot. Võrreldes 2010. aasta II kvartaliga kasvas 2011. aasta II kvartali käive 15,1%.
Aruandeperioodi lõpul tegutses kontserni ja tema frantsiisipartnerite alluvuses 449 Milavitsa ja Lauma Lingerie kauplust, neist 52 kauplust haldab kontsern ise ja ülejäänuid frantsiisipartnerid. Jaemüügi osas keskendub kontsern 2011. aastal frantsiisipartnerite töö edendamisele ja toetamisele.