Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kasum kasvas

Birjo Must 09. august 2011, 16:56

Tallinna Kaubamaja esimese poolaasta puhaskasum  tõusis 5,1 miljonile eurole.

See on 12,7% enam kui möödunud aastal samal ajal. Teises kvartalis teenis kontsern 3,6 miljonit eurot. Ettevõtte teatel mõjutas teise kvartali puhaskasumit oluliselt juunis tasutud dividendide tulumaks 3 miljonit eurot.

Kontserni maksueelne kasum oli I poolaastal 8,2 miljonit eurot, mis 2010. aasta samal ajal oli 4,6 miljonit eurot. II kvartalis kasvas maksueelne kasum võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 33,2% võrra ulatudes 6,6 miljoni euroni.

 “Enim teeb head meelt kõigi Kaubamaja kontserni ärisegmentide majandustulemuste järjepidev paranemine,” rääkis Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. “Samas tuleb tunnistada, et klientide tarbimisharjumused on viimastel aastatel oluliselt muutunud ning turuosa säilitamiseks ja kasvatamiseks tuleb klientide soovidega kaasas käia. Märksõnadena tooksin välja, et kliendid on oluliselt valivamad ning hinnatundlikumad. Müügiedu tagamiseks tuleb valida kaupu erilise hoolega – keskenduda kliendi jaoks sobivaima hinna ja kvaliteedi suhtega kaupade pakkumisele. Samas ka hinnatundlikul turul väärtustab klient mainekate kaubamärkide kindlat kvaliteeti.”

Puusepp rääkis, et esimese poolasta heade majandustulemuste taga on õnnestunud, täpsemalt öeldes hästi läbi mõeldud hooajakaupade valik ning head turunduskampaaniad. “Näiteks iga-aastase Osturalli müügitulu oli 10% suurem kui möödunud aastal. Mais peetud Ostuöö suutis eelmist aastat lüüa koguni 17%. Kasumlikkust mõjutas positiivselt muuhulgas ka tulemuslikum marginaali juhtimine tänu aasta algusest juurutatud majandusarvestussüsteemile.”

Raul Puusepa sõnul toimub kõigis ärisegmentides pidev ja stabiilne areng, mis võimaldab tulevikus ettevõtte müügimahte kasvatada. “Aprillis avasime remonditud ja laiendatud Kadaka Selveri, laiendasime Hiiumaa Selveri ja Keila Selveri müügipinda,” loetles Raul Puusepp. “Kadaka Selveri laiendamisel pöörasime rohkem tähelepanu värskele toidukaubale ning klientide mugavusele. Esimesena Baltimaades võtsime kasutusele self-scanning ostutehnoloogia, mis võimaldab kliendil kaubad ise registreerida ja nende eest ilma tavapärase kassaprotseduurita maksta. Juulis sulgesime ebasoodsas asukohas Soldino Selveri ning hetkel jätkama Narvas ühe kauplusega. Samal ajal otsime Narvas laienemisvõimalust paremas asukohas.”

Kaubamajade ärisegmendi käive oli I poolaastal 36,3 miljonit eurot, kasvades aastaga 4,2%. Kaubamajade kahjum oli esimesel poolaastal 0,007 miljonit eurot. I.L.U kosmeetikakauplusi opereeriva TKM Beauty OÜ müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 33,3%.  Aprillis avas I.L.U keti viienda kaupluse Tallinnas Ülemiste keskuses.

Selverite super- ja hüpermarketite segmendi konsolideeritud müügitulu oli 153,3 miljonit eurot ning maksueelne kasum I poolaastal 4,6 miljonit eurot, millest 3,5 miljonit eurot teeniti II kvartalis. Selverite kasum ületas eelmise aasta sama perioodi kasumit rohkem kui kaks korda ning II kvartali kasum kasvas 26,3%.

Autokaubanduse segmendi müügitulu oli I poolaastal 9 miljonit eurot, mis on 44,9% enam kui mullu samal ajal. Teise kvartali kasv oli 56,9%. Autokaubanduse I poolaasta kasum oli 0,6 miljonit eurot. Kokku müüdi I poolaastal 459 sõidukit, sellest 257 sõidukit teises kvartalis.

Raul Puusepp märkis, et I poolaastal kasvas uute sõidukite müük Baltimaades tervikuna 90%. “Aasta teisel poolel on loota autosegmendi kasvu jätkumist, kuna mudelivalikusse lisanduvad uued mudelid Picanto, Rio ja Optima,” sõnas Raul Puusepp.

Jalatsikaubanduse 2011. aasta esimese poolaasta käibeks kujunes 6,2 miljonit eurot, kasvades aastaga 6,0%. Jalatsikaubanduse esimese poolaasta kahjumiks oli 0,4 miljonit eurot. “Kahjum oli kaks korda väiksem kui aasta varem ning jalatsiketi selle aasta peaeesmärk on keti efektiivsuse oluline parandamine,” lisas Raul Puusepp.

Kinnisvara ärisegmendi kontserniväline müügitulu oli I poolaastal 1,4 miljonit eurot, kasum 3,4 miljonit eurot.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad AS Tartu Kaubamaja, Selver AS, Selver Latvia SIA, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, Kia Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, KIA Auto UAB, Kia Automobiles SIA, OptiGroup Invest OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS.

Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta käive oli 402,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. August 2011, 13:58
Otsi:

Ava täpsem otsing