Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Grouponi kahjum 102,7 miljonit
Internetis kuponge müüva Grouponi teise kvartali kahjum oli 102,7 miljonit dollarit, kui ettevõte palkas juurde üle 1 000 töötaja, kirjutab CNBC.
Samas tõusid teise kvartali tulud 878 miljoni dollarini, mis on üle 900% enam kui 2010. aasta samas kvartalis. 2011. aasta esimese kvartali tulud olid 644,7 miljonit. Siiski on näha kasvu aeglustumist, sest teises kvartalis kasvasid Grouponi tulud vaid 36%, võrreldes 63%-se kasvuga esimeses kvartalis.
Juunis andis Groupon sisse IPO dokumendid eesmärgiga koguda finantsturgudelt vähemalt 750 miljonit dollarit. Mitmed analüütikud on kahelnud Grouponi ärimudelis, mis sõltub paljuski suurest ja kulukast müügipersonalist, kelle peamine ülesanne on veebilehele pakkumiste leidmine.
Kuigi teise kvartali turunduskulud langesid üle 38 miljoni dollari, muretsevad mitmed analüütikud, et firma kulutab jätkuvalt suuri summasid uute klientide meelitamise ja vanade säilitamise peale.
Vaatamata sellele, et Grouponi veebilehe ametlike kasutajate arv tõusis teises kvartalis 83,1 miljonilt 115,7 miljonile, ütles firma, et 40% uutest kasutajatest Põhja-Ameerikas tuli veebilehele tänu varasematele klientidele, mis näitab, et ettevõtte kulutused uutele kasutajatele suunatud turundustegevusele pole alati õigustatud, kirjutab CNBC.
Teise kvartali keskmine tulu kasutaja kohta oli 9 dollarit, mis on väiksem kui esimese kvartali 10 ja aastatagune 13 dollarit.
Autor: Maarja-Liis Mitri