Eesti tooted ja teenused on Kanada turule võõrad

Riho Kruuv 15. august 2011, 00:00

Kanada turu konkurentsitingimustes on väga oluline oskus ennast tarbijatele nähtavaks ja tuntavaks teha. Euroopa Liit on Kanada partnerina hästi tuntud, ent Eesti Euroopa Liidu liikmena mitte just eriti. Eesti kuvand hea ja kvaliteetse kauba päritolumaana tuleb Kanada turul veel luua.

Eesti senine eksport Kanadasse on olnud üsna tagasihoidlik, seega on Eesti ekspordil Kanada turul arenguruumi küllaga. Siinsel turul võiks kõige rohkem perspektiivi olla kõrgtehnoloogilistel toodetel, sealhulgas tarkvaralahendused, disaintoodetel, keskkonnakaupadel ja ökotoodetel.

Proovikiviks võib olla ka õige partneri leidmine. Kanada turule sisenemiseks äripartneri otsinguks sobib hästi kontakti võtmine kohalike kaubanduskodadega. Tasub tulla kohapeale turuga tutvuma.

Ärikultuur on üsna sarnane USA-le. Kanada ärimehed on otsekohesed ja kiired otsustajad, kuid see ei tähenda, et nad oleksid pealiskaudsed. Kanadalased armastavad üldjuhul täpsust, ausust ja viisakust ning eeldavad, et äriasju aetakse salakavaluseta ja läbipaistvalt. Siiski tasub alati enne ärisuhetesse astumist oma partneritega kohapeal kohtuda ja nende senise tegevusega tutvuda.

Kanada ärimehed suhtuvad lepingutesse ja kokkulepetesse tõsiselt ja ootavad sama ka oma partneritelt. Samuti oodatakse vastust oma e-kirjadele ja telefonikõnedele.

Kanadas ettevõtte asutamine ei ole iseenesest keeruline. Ent sellel on oma spetsiifika. Esmalt tuleb otsustada, kas registreerida firma föderaaltasandil, mis võimaldab majandustegevust kõikides provintsides, ainult ühes või mõnes provintsis. Viimasel juhul on majandustegevus piiritletud konkreetsete provintsidega. Föderaaltasandil registreerimine ja ülalpidamine on kulukam, kuid võimaldab kohe kõikjal.

Veerand juhatusest peab olema kohalik. Välisriigi kodanikel on lubatud olla Kanadas registreeritud firma osanikud ja kuuluda juhtorganistesse, ent vähemalt ¼ ettevõtte juhatuse liikmetest peavad olema Kanada residendid.

Kanada maksusüsteem, nii üksikisikute kui ka ettevõtete tulu osas, on Eestiga võrreldes oluliselt keerulisem. Ettevõtte tulumaksu baasmäär on üsna kõrge, ulatudes kuni 38% kasumist, ent erinevate, nii föderaal- kui ka provintsitasandil lubatud mahaarvamiste teel on võimalik langetada efektiivset maksumäära 10-20% vahemikku. Lõpptulemus on seega üsna soodne, ent selle saavutamine eeldab maksuseadustiku tundmist. Seetõttu on soovitatav alguses kasutada maksukonsultantide abi.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:58
Otsi:

Ava täpsem otsing