Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Murakas: Venemaa on meile võimalus, mitte hirm
Venemaa on selline turg, et seal on igasugused suhted olulised, ütles TÜH Piimaühistu E-Piim juhatuse esimees Jaanus Murakas.
„Venemaa turgu tuleb näha võimalusena, mitte hirmuna, ja Venemaa turgu ei pea mitte välistama,“ lausus Murakas. „Eesti ettevõtted ongi viimastel aastatel teinud suuri pingutusi, kuidas Venemaad võimalusena heas mõttes ära kasutada ja ettevõtjatega koostööd luua.“
Äripäev küsis täna, kuidas ettevõtjad oma kaupa Venemaa turule müüvad ning milline on ekspordi seis praegu. Päevaküsimuse ajendiks oli see, et eile-täna viibib Eestis piimanduskontserni Tere kutsel Venemaa rahvusliku piimatootjate ühendus Sojuzmoloko delegatsioon.
Murakase sõnul Sojuzmoloko piimatööstuseid ei esinda. Küll on aga igas riigis piimaliidud. „Kolmanda sektori erialaliidud ei tegele kommertsprobleemidega, vaid on pigem lobitegijad,“ selgitas Murakas, kes on ühtlasi ka Eesti piimaliidu president. „Vene piimaliidu ehk siis piimatööstuseid ühendava organisatsiooni esindajad on käinud Eesti piimaliidu korraldatud konverentsidel esinemas. Seega kontakt on täiesti olemas. Eesti piimaliit on kontaktis ka Läti piimaliiduga, samuti on Eesti piimaliit Euroopa piimaliidu liige.“
Juustu, piimapulbrit ja võid tootva E-Piima eelmise aasta majandusaruandes on kirjas, et käibest ligi kolmandiku andis piimatoodete eksport Venemaale ja et nii suur ei ole eksport Venemaale varem olnud.
„Eelmine aasta oli erakorraline Venemaale müügi aasta,“ kinnitas Murakas. „Eelmist piimandusaastat iseloomustas see, et Venemaa oli hinnamootoriks.“ Murakase andmeil müüsid nad 2010. aastal Venemaale umbes 250 miljoni krooni eest piimatooteid.
„Praegu on aga taas Venemaal rahulik ja suurt nõudlust ei ole,“ nentis Murakas. „Kaupa küll regulaarselt läheb, aga ei ole sellist buumi, nagu oli aasta tagasi.“
E-Piim moodustas poolteist aastat tagasi Peterburis tütarettevõtte E-Piim SPB. „Tütarfirma ülesanne on organiseerida juustu müüki Venemaal,“ lisas Murakas.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.