Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspedeerijad: edu võti on tegevuse laiendamine

    "Konkurents on tegelikult üsnagi suur ja valdkonniti erinev. Äri juurdevõitmise võimalusi näen pigem uute või lisateenustega tegelemises ja ka uutes turgudes," ütles ACE Logistics Estonia juhatuse liige Andres Matkur.
    Ettevõtte käive kasvas mullu ligi 35%, mis Matkuri sõnul on osalt tingitud suhteliselt madalast võrdlusbaasist. "Mäletatavasti oli 2009. aastal suurem tagasiminek enamikus ettevõtetes, see ei jätnud ka meid puutumata," põhjendas Matkur. 2010. aastal taastus rahvusvahelist transporti vajav kaubamaht kiiresti, mis aitas kaasa ekspedeerimissektori kiirele tõusule.
    Praegu on logistika- ja ekspedeerimisesektori olukord tema hinnangul positiivne.
    Turunõudlus kasvas. CF&S Estonia ASi juhatuse liikme Ants Ratase sõnul oli eelmise aasta tõusul kaks põhjust. "Meil suurenes mullu vedude maht, aga põhiline oli mereveohindade tase, mis tõusis rohkem," märkis Ratas. "Kõige suurem mõjutaja on kindlasti turunõudluse kasv, töös olevate laevade arvu vähendamine, ajaliselt pikema teekonna valik Kaug-Ida reisidel ümber Aafrika, mis võimaldas Suessi kanali tasusid kokku hoida, aga vähendas laevade pakkumist turul, kütusehinna tõus," loetles ta. 2009. aastal maksis 40jalase konteineri vedu Shanghaist Muugale 1800-2200 USD, 2010. aastal tõusis hind aga juba suurusjärku 3600-4400 USA dollarit," meenutas Ratas. Ta lisas, et nemad oma äris käivet üldse ei vaata, kuigi kasvatasid seda eelmisel aastal peaaegu kaks korda.
    Ratase sõnul on kogu ekspedeerimisäris nii, et majanduse tõustes kasvab veoäri mitu korda ning languse puhul kahaneb mitu korda. "Meie puhul on käibe tõus tulnud pigem väljastpoolt Eestit. Eestis on meil stabiilsem turuosa, kus on väiksem tõus," rääkis Ratas.
    Pessimismiks pole põhjust. Matkur märkis, et 2011. aasta esimene pool on neil läinud tõusvas joones, käibe kasv on ületanud ootusi. "Kindlasti aasta teine pool selliseid kasvunumbreid enam ei näita, kuid pessimismiks ka põhjust ei ole," lausus Matkur.
    Äripäeva edetabelitesse kolm aastat järjest jõudnud Wett Eesti suurendas selle aasta esimeses kvartalis vedude käivet aastatagusega võrreldes 35%. Samadele omanikele kuulub Soome firma Wett Finland OY, millele kuulub 100% ka Venemaal registreeritud OOO Wett Trans, mis asutati koos Wett Eestiga. Ettevõtte omanikud märkisid oma esindaja advokaadi Meelis Krautmanni vahendusel, et eelmise aasta edu tõi tööstuse vedude suurenemine ning teenuste laiendamine. Ettevõtte käive kasvas 2010. aastal peaaegu 40%.
    Harjumaa ekspedeerimisfirmade eelmise aasta edetabelis neljandal kohal olev Ferroline Grupp kasvatas käivet eelmisel aastal ligi 39%. Ettevõtte tegevjuhi Jarno Kilmi sõnul läheb neil samamoodi nagu teistel, sest tegutsetakse samas majanduskeskkonnas. "Üldjuhul võib öelda - hästi. See aasta on parem kui eelmine, selle põhjuseks on üldine majanduse elavnemine," kommenteeris Kilmi.
    DSV Transpordi 2010. aasta käive kasvas 33 protsenti, see oli ettevõtte hinnangul kriisist väljumise aasta.
    2010. aastal taastus maanteetranspordis veomaht praktiliselt majanduslanguse-eelsele tasemele. Põhjuseks jõuline ekspordi kasv. Impordi kasv oli tagasihoidlikum. Logistika ja laotegevus oli 2010. aastal jätkuvalt madalseisus, mõningane mahu taastumine algas aasta lõpus.
    Sel aastal on jätkunud veomahu mõningane kasv, kusjuures endiselt on ekspordi kasv ületanud impordi kasvu.
    Möödunud aasta lõpust on märgata turu elavnemist ja huvi kasvu eelkõige kvaliteetse laopinna järele.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Sakslased ostsid Jüri Mõisa osaluse betoonifirmas
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.
Saksa ehitusmaterjalide kontsern Schwenk ostis Jüri Mõisale kuulunud osaluse betoonitootjas Framm.