Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevõtjad: maksuamet on muutunud liiga jõuliseks
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) president Marina Kaas loetleb ettevõtjate pretensioone: "Keeldutakse järjest sagedamini maksuvõla ajatamisest; ajatamisgraafikuid tühistatakse pisemagi graafikust kõrvalekaldumise korral; laialt kasutatakse kontode blokeerimise praktikat, mis omakorda süvendab veelgi maksehäire ulatust; käibemaksu tagastamine on seotud kontrolliga, mis võib venima jääda; ettevõtjaid pommitatakse automaatselt genereeritud ähvarduskirjadega."
EVEA ning maksu- ja tolliameti juhtkonna esindajad arutasid väikeettevõtjate tõstatatud probleeme suhtlemisel maksuhalduriga ning maksu- ja tolliameti ettepanekuid ettevõtjate halduskoormuse vähendamiseks.
MTA: tingimused ikka samad. Maksuamet kinnitas, et ei ole karmistanud ega muutnud maksuvõla ajatamise tingimusi, suhtumine maksukohustuslastesse on olnud ühetaoline. "Kuid muutunud on ameti kiirus ja võimekus võlgade sissenõudmisel," märkis amet.
EVEAsse on laekunud ka paljude ettevõtjate kriitikat maksuhalduri ebaefektiivse töökorralduse kohta. Näiteks kontrollimisel ei kasutata varem kogutud infot ja blokeeritud arvelt ei saa konto omanik teha maksuhaldurile ülekannet internetipanga kaudu, vaid peab minema isiklikult panga kontorisse.
Uus programm testimisel. Maksuameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe ütles kohtumisel, et mõningaid EVEA markeeritud probleeme on juba asutud lahendama, testimisel on kliendihaldusprogramm, millele võib perspektiivis liita ka kontrollide mooduli ning koguda sinna maksukohustuslase kohta saadavat infot, vältimaks dubleerivaid küsimustikke. Samuti on alates 2011. aasta juulist käivitunud väikeste maksuvõlgade lihtsustatud elektrooniline ajatamise taotlemine. Maksuameti esindajate väitel on ajatamisest keeldumise põhjuseks enamasti ettevõtjapoolse kommunikatsiooni puudumine või hilinemine. Amet tõi ka välja käibemaksu tagastamise statistika, mille järgi vaid 0,2-0,3% tagastusnõuetest menetletakse üle 30 päeva.
Autor: ÄP