Laupäev 21. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Plastikkaartide patakast priiks

Annika Matson 18. august 2011, 00:00

Kõigile on kindlasti tuttav järgnev dialoog mõnes kaupluses: "Kas teil meie kliendikaart on?" "Jah, aga unustasin kaardi koju." "Siis me kahjuks teile allahindlust teha ei saa."

Itaalia toidu restoraniketi Da Vinci Pasta & Pizza tegevjuht Rain Uusküla kommenteeris, et nende ettevõte ühendas oma söögikohtades kliendikaardi ID-kaardiga eelmise aasta oktoobris. "Tänapäeval on inimestel nii palju kaarte rahakoti vahel ning kõike paratamatult ei jõuta kaasas vedada. Midagi jääb alati maha. Mina arvan, et kui kõik boonused on ID-kaardile ühendatud, siis teeb see klientidel ostude sooritamise hõlpsamaks, kuna ID-kaart on alati kaasas ning kliendid saavad lihtsamini kasutada oma püsikliendihüvesid," põhjendas Uusküla otsust.

Ühendamise pisivead saab ületada. Samuti võttis Uusküla maha hirmu tehniliste probleemide ees, kommenteerides, et suurtes piirides toimib süsteem veatult, paar väiksemat tehnilist probleemi on olnud, kuid need on kiiresti kõrvaldatud.

Süsteemi ühendamise maksumuse kohta märkis juht, et neil olid kõik vajalikud kassaprogrammid juba varem soetatud ja olemasolevale süsteemile sai lihtsalt liita ka ID-kaardi lugemise ning see läks kokku maksma umbes 500 eurot.

Seetõttu võttis neil mõttest teostuse saamine aega vaid viis tööpäeva. "Klientide tagasiside on väga hea ja soovitan sama sammu ette võtta ka teistel firmadel," märkis Uusküla.

Kliendid pelgavad "pealtkuulamist". Ektaco ASi müügisuuna juht Martin Laur lisas, et nad on juba teinud ka sõrmejäljega tuvastamise lahendusi piletimüügi süsteemis, kus registreeritud sõrmejälg tagab läbipääsu atraktsioonidele, näiteks Ahhaa keskuses Tartus.

Autoriseerida saab tema sõnul teoreetiliselt ka mobiiliga helistades - müüja aktiveerib kassas ootereþiimi, klient teeb kindlale numbrile kõnetirtsu ja kontroller tuvastab, et kõne tuli registreeritud numbrilt ning annab loa soodustehingu läbiviimiseks.

"ID-kaardiga tuvastamise aktiveerimine on juba pea sama tavaline nagu autofirma esinduses väiksema lisavidina paigaldamine või kummide vahetus," märkis Laur.

Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov kommenteeris aga, et nad on Kaubamaja kontsernis küll arutanud ID-kaardi ja kliendikaardi ühendamise võimalust, aga jõudnud otsusele, et ID-kaardi ja partnerkaardi ühendamisest oleks mõlemal osapoolel rohkem kaotada kui võita.

Esiteks, kliendid on neile maininud, et kuna ID-kaarti tajutakse pigem isikut tõendava dokumendina, suurendaks selle kasutamine kliendikaardina "suure venna" lähedaloleku tunnet. Kardetakse privaatsuse vähenemist ning tegevuse jälgitavuse suurenemist.

Universaalne kaart võib segadust tekitada. Samuti on Kaubamaja saanud klientidelt tagasisidet, et kui ID-kaardile oleks võimalik lisada kõik praegused kasutusel olevad kliendikaardid, kaoks üsna kiiresti järg, milliste programmide liige inimene on ja milliste oma mitte.

Ettevõtetele toob see omakorda kaasa nii-öelda "tasandusefekti", kus klient registreerub kõikide programmide liikmeks, kuna see on nii lihtne ning hästitoimivast püsikliendiprogrammist saadav kasu kaob.

Kolmandaks, ettevõtte jaoks on Ostovi kommentaari kohaselt kliendikaart suur ja oluline osa tema brändingust. ID-kaart on aga anonüümne ega kanna ühegi ettevõtte identiteeti. See välistab ka võimaluse, et rahakoti vahel olev kliendikaart tuletab kliendile ettevõtet meelde iga kord, kui ta rahakotti kasutab.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:58
Otsi:

Ava täpsem otsing