Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ametniku vastutus kipub lõppema ametisse saamisega
Autojuhina olen mures. Kuigi taasiseseisvunud riigil on vanust alles noore ja kogenematu, kuid teisalt eeldatavasti ambitsioonika ja tegutsemisindu täis inimese eluaastate jagu, on samas jõudnud juba hea hulk aastaid tagasi tekkida teatud kildkond tegelasi, kelle arvates on neil ilmselt juba elutöö tehtud, kõik tegemist vajav valmis saadud ning aeg pühenduda mõnusale kõrvaltvaataja rollile.
Jah, nii mõnigi ametnik on lasknud käed rahulikult rüppe ja ilmselt ka unustanud, kes ja mille eest talle palka maksab.
Kasvavad õnnetuskulud. Üks selline valdkond on pealinna ja selle lähiümbruse liikluskorraldus, mis näib päevast päeva tuska ja vaeva põhjustavat ainult lihtsatele roolikeerajatele, mitte aga neile asjapulkadele, kes nende samade maksumaksjate käest palgaraha saavad.
Stoilise rahuga nendib liikluskindlustusfond aastast aastasse, et Tallinnas Rocca al Mare ringristmikul juhtub kõige rohkem liiklusõnnetusi - tänavu näiteks poole aastaga tervelt 120, mille kogukahju on üle 128 000 euro. Kas sellest aga midagi muutub? Loomulikult mitte.
Tallinna liikluskorralduse eripära näib nimelt olevat see, et liikluses aidaku igaüks ennast ise. Kui on segaste sõiduradade ja tervelt viie haruga ringristmik, siis las plekk koliseb, iga avarii pärast tekkigu kasvõi mitu ummikut ning hävigu närvirakke tonnide viisi - ametnikud nendivad külmalt, et liiklusmärgid on ju posti otsas, juhinduge nendest ja kõik on korras. Samas on too ristmik sedavõrd anomaalne, et seal võib vahel sõidurajaga eksida ka kogenud juht, rääkimata uusabitutest algajatest, kes satuvad hätta juba selliselgi lihtsal ristmikul, kus peatee ei kulge otse, vaid juhtub tegema pöörde ühelt tänavalt teisele - oh seda häda ja mõistatamist, kes on siis peateel ja kelle kohta kehtib paremakäereegel.
Vastutusest priiks? Sama külmalt virutati sel nädalal äärelinnas Mähel tee veerde terve hulk sissesõidukeelumärke, aga Viimsi ja Randvere elanikud pidid ise välja mõtlema, kustkaudu ümbersõit võiks käia. Liikluskaos tipnes sellega, et mõnes suvilakvartalis tassis ekslevate sohvrite autokolonnidest marru läinud majaperemees teele kivirahnud, mida politsei pidi paari tunni jooksul käima lausa mitu korda kõrvaldamas.
No jah, mõni aitas ennast taas tõesti ise… Lahja lohutusena väänas raad liikluse sulgenud ja totaalse segaduse tekitanud teeremontijale kaela menetluse. Millal ja keda hakatakse aga lõpuks "menetlema" Rocca al Mare ristimiku lõputu hullumaja pärast, rääkimata näiteks Tallinna ammu umbes ringteest?