Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ametniku vastutus kipub lõppema ametisse saamisega

    Autojuhina olen mures. Kuigi taasiseseisvunud riigil on vanust alles noore ja kogenematu, kuid teisalt eeldatavasti ambitsioonika ja tegutsemisindu täis inimese eluaastate jagu, on samas jõudnud juba hea hulk aastaid tagasi tekkida teatud kildkond tegelasi, kelle arvates on neil ilmselt juba elutöö tehtud, kõik tegemist vajav valmis saadud ning aeg pühenduda mõnusale kõrvaltvaataja rollile.
    Jah, nii mõnigi ametnik on lasknud käed rahulikult rüppe ja ilmselt ka unustanud, kes ja mille eest talle palka maksab.
    Kasvavad õnnetuskulud. Üks selline valdkond on pealinna ja selle lähiümbruse liikluskorraldus, mis näib päevast päeva tuska ja vaeva põhjustavat ainult lihtsatele roolikeerajatele, mitte aga neile asjapulkadele, kes nende samade maksumaksjate käest palgaraha saavad.
    Stoilise rahuga nendib liikluskindlustusfond aastast aastasse, et Tallinnas Rocca al Mare ringristmikul juhtub kõige rohkem liiklusõnnetusi - tänavu näiteks poole aastaga tervelt 120, mille kogukahju on üle 128 000 euro. Kas sellest aga midagi muutub? Loomulikult mitte.
    Tallinna liikluskorralduse eripära näib nimelt olevat see, et liikluses aidaku igaüks ennast ise. Kui on segaste sõiduradade ja tervelt viie haruga ringristmik, siis las plekk koliseb, iga avarii pärast tekkigu kasvõi mitu ummikut ning hävigu närvirakke tonnide viisi - ametnikud nendivad külmalt, et liiklusmärgid on ju posti otsas, juhinduge nendest ja kõik on korras. Samas on too ristmik sedavõrd anomaalne, et seal võib vahel sõidurajaga eksida ka kogenud juht, rääkimata uusabitutest algajatest, kes satuvad hätta juba selliselgi lihtsal ristmikul, kus peatee ei kulge otse, vaid juhtub tegema pöörde ühelt tänavalt teisele - oh seda häda ja mõistatamist, kes on siis peateel ja kelle kohta kehtib paremakäereegel.
    Vastutusest priiks? Sama külmalt virutati sel nädalal äärelinnas Mähel tee veerde terve hulk sissesõidukeelumärke, aga Viimsi ja Randvere elanikud pidid ise välja mõtlema, kustkaudu ümbersõit võiks käia. Liikluskaos tipnes sellega, et mõnes suvilakvartalis tassis ekslevate sohvrite autokolonnidest marru läinud majaperemees teele kivirahnud, mida politsei pidi paari tunni jooksul käima lausa mitu korda kõrvaldamas.
    No jah, mõni aitas ennast taas tõesti ise… Lahja lohutusena väänas raad liikluse sulgenud ja totaalse segaduse tekitanud teeremontijale kaela menetluse. Millal ja keda hakatakse aga lõpuks "menetlema" Rocca al Mare ristimiku lõputu hullumaja pärast, rääkimata näiteks Tallinna ammu umbes ringteest?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.