Mõõnaperioodist väljunud haagiseturule ilmuvad uued kaubamärgid

Gerli Ramler 24. august 2011, 00:00

Schmitz Cargobulli ametliku esindaja Hanse Trailer Estonia tegevjuht Rasmus Soans sõnab, et alates ettevõtte tegevuse algusest 2007. aastal on neil Schmitz Cargobulli haagiste müük olnud kasvavas trendis. Tänavu on müügi kasv olnud suurim - juba praegu edestatakse möödunud aasta müügitulemust.

Ta lisab, et eelnevatel tegutsemisaastatel ongi Eestis olnud suurim uute haagiste turuosa Schmitz Cargobullil. 2011. aasta lõpuks loodab ettevõte müüa konkurentidest rohkem uusi haagiseid. "Selgelt on näha, et keeruline aeg kaubavedajate ridades hakkab mööduma ning õige aeg investeeringute tegemiseks on käes. Oleme suurendanud oma meeskonda ning töötame kõvasti eesoleva kasvu nimel," räägib Soans. "Praegu suureneb nii uute haagiste ostunumber kui ka haagiserendifirmade loomise arv, aga arvan, et pikas perspektiivis on ettevõtjatel soodsam haagised ikkagi endale soetada."

Soansi hinnangul ei pane haagiste ostmiseks kätt enam ette ka liisingufirmad, küsimus on vaid liisinguvõimalust küsiva kliendi varasemas maksekäitumises.

Nigelatele müügiaastatele järgneb kiire kasv. "Meie prognoos poolhaagiste turu vallas on väga hea," nendib juba 2004. aastast Eestis UTA kütusekaarte esindanud ja tänavusest aastast ka Kässbohreri kaubamärki esindava Timex S.A. Eesti filiaali juhataja Bartosz Kamejsza.

Kardin- ja tentpoolhaagiste valik Eestis oli siiani piiratud Schmitzi, Krone ja Kögeliga. 2008. aastani domineeris turul Krone, kellele järgnes Schmitz ning kolmas oli Kögel. Siis aga peatus poolhaagiste müük peaaegu kaheks aastaks - 2009-2010 olid poolhaagiste müüginumbrid pigem sümboolsed.

Seetõttu ütleb Kamejsza, et ootab tänavu ja lähiaastail Eesti haagiseturul kasvu, sest tänapäeval on kohalikel firmadel valdavalt vanadest poolhaagistest koosnevad pargid.

"See tähendab, et tulevikus tekib vajadus asendada suur arv haagiseid uute vastu," nendib Kamejsza.

Liisingud tulevad taas rahastama. Kamejsza hinnangul suureneb koos selle aasta Eesti majanduse 8,5protsendise kasvuga ka liisingufirmade valmidus rasketehnika ostutehingute finantseerimiseks.

"Viimastel kuudel on finantseerimise hind langenud ning seega on liising autovedajate jaoks üsna kättesaadav. 2010. aastal domineerisid turul Nordea ja DnB Nordi liisingud, kuna Swedbank ja SEB olid transpordifirmadele laenude andmisel vaoshoitud. Julgen siiski ennustada, et nii Swedbank kui ka SEB veel võitlevad turuosade õiglase jagunemise eest," lisab ta.

"Meie ootame Euroopa ekspedeerijatelt nõudmiste kasvu koormakaitse standardite vallas. Paljudel juhtudel on nende nõudmiste järgimine võimalik ainult uue haagisega," loodab Bartosz Kamejsza.

Timex S.A. koostöö Kässbohreriga algas 1985. aastal. 2011. aastal keskendutakse nende toodangu esitlemisele Eestis, Lätis ja Leedus. Kuna ettevõte on juba aastaid esindanud Eestis UTA kütusekaarte, siis on olemas ka andmebaas potentsiaalsetest klientidest. Paljudega nendest on kujunenud hea suhe.

Kässbohrer ei kavatse luua Eestisse tehast ega suuri laoplatse, kus müüki ootavaid haagiseid hoida. Komplekteerimine ja ladustamine toimub Poolas, kust tuuakse haagiseid kohale lähtuvalt klientide ostudest.

Linter-Transpordi põhitegevus on kaubavedu maanteedel Euroopa Liidu liikmesriikides ja nende vahel. Suur osa meie kasutuses olevatest haagistest on megahaagised, mille kaubaruumi kõrgus on 3 meetrit ja mahutavus 100 m3. Lisaks on meil mahulised autorongid ja tavapoolhaagised mahutavusega 92 m3.

Haagise valikul lähtume eelkõige töö iseloomust. Sellest olenevalt kujundame haagise tehnilise komplekteerituse - üks või mitu tõstetavat silda, kardin- või portehaagis, tõstetav katus jne. Sarnaste tehniliste kriteeriumite täitmisel haagisetootja suhtes meil kindlat eelistust ei ole. Kogemuse kohaselt on tehniline vastupidavus Eestis esindatud markidel samaväärne, vahe on pigem nüanssides.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:12
Otsi:

Ava täpsem otsing