Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Statoil: ID-kaart kliendikaarti igal juhul asendma ei passi
"Inimesed tahavad, et neid tunnustatakse selle eest, mida nad tarbivad. Nad soovivad näidata, et on mingi kaubamärgi tarbijad," rääkis Realo.
Realo usub, et kuskilt läheb aga igal inimesel valulävi, millist infot nad nõustuvad jagama. "Meil küsitakse kliendikaardi jaoks vaid isikukoodi ja seotakse see andmebaasis nimega," sõnas ta.
Lisaks saab kontseptsioonijuhi kinnitusel kasvatada kliendi lojaalsust tarbimispõhise premeerimise kaudu.
ID-kaardil on Realo hinnangul kliendikaardi asendajana mitmeid puudusi. Esiteks kehtib Statoil Extra kaart kolmes Balti riigis ja Venemaal, kus IT-süsteemid pole veel tiigrihüpet teinud. Lisaks saab kaardiga soodustusi ka Statoili partnerite juurest, kellel ei ole piisavalt häid IT-süsteeme.
Realo sõnul pole umbes 180 000 Eesti inimest ID-kaarti taotlenud ja 150 000-l Eesti kodakondust mitteomaval isikul polegi seda võimalik taotleda.
"Kui kliendil ID-kaart mingil põhjusel ei toimi, jääb talle negatiivne mälestus just Statoilist," lisas Realo.
Ta nentis siiski, et kindlasti pole ID-kaart saatanast ning tasub teatud juhtudel ära. "Näiteks sobib see kohalikule ettevõttele ning väikekaupmeestele, samas kui monopoolsetel ettevõtetel pole sellest mingit kasu," sõnas Realo.