Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viking Line'il raske valik
Viking Line'i juhtkond peab otsustama, kas kasutada optsiooni Stockholmi-Turu liinile veel ühe uue laeva tellimiseks.
See nõuaks uute aktsiate emiteerimist, millele ei ole firma juhtkonnas üksmeelset toetust, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
Läinud aastal tegi Viking Line otsuse tellida Stockholm-Turu liinile uus alus, mis valmib 2013. aastaks ning läheb maksma 2,2 miljardit Rootsi krooni. Lepingu järgi on Viking Line’il võimaloik sama hinnaga tellida ka sõsaralus – otsus tuleb ära teha augustis-septembris.
Sõsaraluse tellimise poolt räägib asjaolu, et ühe uue laevaga jääks liini teenindamine „lonkama“. Kahe alusega oleks näiteks kergem sõlmida pikaajalisi transpordilepinguid näiteks suurte veofirmadega. Samuti räägib optsiooni kasutamise poolt asjaolu, et tulevikus pole uue laeva tellimine odavam.
Praegu sõidavad liinil sõsaralused Isabella ja Amorella, mis on ehitatud kaheksakümnendate aastate lõpus.
Kaks alust kokku maksaksid aga 4,4 miljardit Rootsi krooni. Isegi kui Soome riik on valmis keskkonnatoetusteks eraldama 250 miljonit Rootsi krooni, on summa väga suur. Pealegi ei ole riigi toetus veel Brüsselist kinnitust saanud.
Viking Line’is on Dagens Industris arutatud uute aktsiate emiteerimist, et saada laevaostuks 100 miljonit eurot ehk 900 miljonit Rootsi krooni. DI allikate sõnul ei ole aga laeva juhtkonnas ideele praegu veel üksmeelset toetust. Samuti tahetakse enne ära oodata Brüsseli otsus.