Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Groupon vallandab töötajaid
Internetis kupongide müügiga tegelev Groupon Inc. vallandas oma Hiinas tegutseva haru töötajaskonnast halbade tulemuste eest ligi 400 inimest.
Hiinas Grouponi teenuseid pakkuva ettevõtte Gaopeng.com–i anonüümseks jääda sooviv esindaja ütles, et ettevõte on siiani elujõuline ja vallandamised polnud tingitud otsesest vajadusest.
IPO-t kavandav Groupon laienes Hiinasse selle aasta alguses, avades koostöös Hiina suurima ja populaarseima Interneti-teenuste pakkuja Tencent Holdingsi ja investeerimisfirma Yunfeng Capitaliga sealse kupongiteenuseid pakkuva veebilehe Gaopeng.com. Juuni seisuga vahendab Gaopeng päevapakkumisi rohkem kui 30 linnas.
Grouponi lähenemine rahvusvahelisele laienemisele hõlmab esmalt agressiivset sisenemist turule ja pärast seda, kui kohalikku turgu juba veidi paremini tundma on õpitud, kohandatakse strateegiat vastavalt vajadusele, sõnas Chicagos asuva Grouponi esindaja Julie Mossler. „Igasugused äris tehtavad muudatused on väga tavalised, saavutamaks pikaajalist edu,“ kommenteeris ta vallandamist.
Gaopeng.com-i töötajate sõnul suleti Hiinas vähemalt 10 kontorit ja vallandati ligi 400 inimest, kirjutab The Wall Street Journal, spekuleerides, et antud käik võib olla Grouponi Hiinasse laienemise plaanide lõpu alguseks.
Juba enne Hiina turule sisenemist ei uskunud sealsed turuvaatlejad, et Gaopengi võiks saata edu, samastades ettevõtet eesootavat saatust Läänes populaarsete Google’i, Yahoo ja Ebay laienemistega Hiinasse, kirjutab technode.com.
10. juuni seisuga oli Gaopengil Hiinas ligi 3 000 töötajat. Samal ajal tuleb veebilehel konkureerida maailma suurimal Interneti-turul, mis eelmisel aastal genereeris oma osalistele ligi 235 miljoni dollari ulatuses tulusid, enam kui 3 000 sarnaseid teenuseid pakkuva saidiga, vahendab Bloomberg. Technode.com andetel võib Grouponil Hiinas olla aga isegi üle 5 000 konkurendi.
Autor: Maarja-Liis Mitri