Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS mahutada firma veeb mobiili?
"Tavaline veeb laeb mobiilis väga kaua ja on ebamugav kasutada," rääkis Datalabi juht ja mobiilse interneti ekspert Indrek Vainu nutitelefoniga veebis surfates ja mõne suvalise ettevõtte kontakti otsides.
Kui infotelefoni kõne hind hakkab umbes 90 eurosendist, siis näiteks viieeurose piiramatu mahuga mobiilse internetiteenusega saab otsida palju rohkem vajalikke andmeid, kui näiteks helistada infoliinile, et vajaliku ettevõtte kontakti leida.
Alustama peaks lihtsatest asjadest ning teadma, mida kliendid tahavad. "Tavaliselt otsitakse firmade kontakte või ülevaadet teenusest. Klientidel tuleb ettevõttega suhtlemine kergeks teha. Laseme kliendil äri üles leida ja helistada, sest keegi ei helista ettevõttesse, et tsit-tsättida, vaid ikka siis, kui on mõni soov või probleem."
"Alusta väikselt," soovitas Vainu, kelle sõnul on juhtidel tavaliselt soov kohe teha iPhone'i ja Androidi rakendusi, mida tegelikult üldjuhul pole vaja. "Rakendust on vaja siis, kui on mingi pidev keerukama teenuse kasutamine või kampaania," lisas Vainu, selgitades, et lihtsalt numbri näitamiseks piisab mobiilsest veebist.
"On ka Samsungi, Nokia ja vanade mudelite kasutajad," tõi ta välja kõigis mobiilides toimiva veebilehe tegemise olulisuse. "Reaalsus on selline, et inimene ei lähe kodulehte otsima AppStore'i või Android Marketisse. iPhone'i rakendus on kihvt, äge, kõigil on - see on kõige hullem," selgitas Vainu tavalist probleemi, et kohati on arendajad liigselt ühele nišile keskendunud. "Räägitakse, et ainult Apple on õige või ainult Android on tegija. Mind ei huvita brändid, aasta pärast on võib-olla veel mõni ägedam vidin," rõhutas Vainu multiplatvormsuse olulisust.
"Kuigi nutitelefonide kasutajate hulk on veel suhteliselt madal, on oodata uute nutitelefonimudelite turule tulekut selle aasta teises pooles," kinnitas ka Samsung Electronics Baltics Eesti esinduse telekommunikatsiooni valdkonna juht Erik Ellam.
Üldiselt palju mobiilis veebi ei vaadata, vaid 10% veebikülastustest tuleb telefonist. Aga need on kriitilised korrad, kui näiteks autoga sõitev inimene korraks peatub, et vaadata firma poe avamise aega, leida mõnda numbrit või nime. Need on üliolulised külastused, nii et saititel peab reaalne info mobiilis vaadatav olema.
Veebi sisu on sama, kuid paigutus tuleb ümber tõsta ja menüüd kohendada. Mobiili ekraan on väiksem, seetõttu ei saa olla kõrvuti üle ühe veeru. Mobiiliga avaneb sama leht, mis arvutiga, leht on lihtsalt mobiili jaoks optimeeritud.