Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tartus otsitakse uut Skype'i

Rivo Sarapik 26. august 2011, 00:00

Garage48 on idufirmade genereerimise paarispäevak, kus nädalavahetuse jooksul vormub ideest prototüüp või töötav teenus-lahendus. Sel korral Tartus toimuval ettevõtmisel loovad osalejad mobiilirakendusi.

Täna õhtul algav võistlus toimub senistest erinevalt, nimelt ootavad kaks suurtoetajat - Estonian Air ja Nokia - võistluselt endale lahendusi. Korraldajad formaadimuutust siiski ei kinnita. "Tartu üritusele ootame senisest enam mobiilirakendusi, kuid see pole otseselt sponsorite ootustega seotud, vaid soovime ise selliselt ideede valikut rikastada," selgitas Garage48 keskuse ehk HUBi juht Hannes Lents. "Tegemist pole suunamuutusega. Garage48 üritab pidevalt oma formaati uuendada ja parandada."

Ühe nädalavahetusega äri püsti ei pane. Pärast mais Tallinnas Ülemiste Citys toimunud ajuragistamist sattus ettevõtmine kriitika alla. Kerkis küsimus, mis see siis on - lõbus koosviibimine või reaalsete äride genereerimine. Näiteks Skype'ist tuntud Toivo Annus ja Andres Kütt leidsid, et Garage48 peaks tõusma uuele tasemele - ideekoosolekust ja meeldivast koosviibimisest võiks teha sammu edasi uute äride inkubaatoriks. Nad tõstatasid küsimuse, kas Garage48 ei jäta eduka ärini jõudmisest lubamatult lihtsat muljet - ehk edu ja raha ei kaasne mitte niivõrd läbimõeldud plaani ja raske töö, vaid õnne ja lõbuga.

"Ühe nädalavahetusega toimivat äri püsti ei pane ning Garage48 pole seda kunagi taotlenud. Uute kontaktide, esialgse toimiva lahenduse ning motivatsioonisüstiga annab üritus hea stardi uute ettevõtete käivitamiseks. Kasumliku ettevõtte rajamine aga vajab palju enam tööd, kui seda on 48 tundi," nõustub ka Lents.

Vabalt tekkivaid ideid täiendavad sel korral aga nn tellitud ideed - Estonian Air loodab nädalavahetusega leida mõne äri- või tavareisijale mõeldud mobiilirakenduse, mobiilihiid Nokia aga uuenduslikke lahendusi Nokia Meego ja Symbian 3 telefonidele.

"Loodame leida kasulikke ja huvitavaid lahendusi, mis aitaks muuta reisimist meeldejäävamaks ja sujuvamaks," selgitas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen. "Mobiilse interneti ja nutitelefonide kiire kasv viimasel aastatel on loonud soodsa pinnase reisimisega seotud toiminguteks telefoni vahendusel. Reisimine pole ainult lennupileti ost ega majutuse tellimine. Lennufirmale on oluline ka reisi planeerimine, lennujaama sõit, lennule registreerimine, pardal veedetud aeg, sihtkohta saabumine ja loomulikult ka tagasisõit."

Ettevõtmine toob tema hinnangul kokku palju motiveeritud noori, kelle kogemused reisimisel kui ka tehnoloogia arendamisel soosivad uute mobiilsete lahenduste leidmist.

Firmade esindajad mentori rollis. Kas Nokia ja Estonian Air saavad ideekonkursilt töötava rakenduse, ei saa Lentsi sõnul ette ennustada.

"Oma tiime neil välja pandud pole ning kaasatud esindajad on mentorite rollis. Ideed käivad välja osalejad ise, valivad meeskonna, samuti platvormi, millele rakendus arendatakse, või ka selle, kas osaletakse konkursil etteantud tingimustel või mitte," ütles Lents.

Nii Nokia kui ka Estonian Airi esindajad osalevad töötubades mentoritena - põhjanaabreid esindab Nokia vanemkonsultant Andreas Jakl, Estonian Airi e-äriala juht Enn Lamp. Lisaks toetab ettevõtmist sponsorina maailma suuremaid turvalisi veebimakseid võimaldav PayPal.

See, et inimesed tulevad kokku, teevad pooliku lehekülje valmis, ei tähenda veel, et ettevõtmine hakkaks oma elu elama ja käivitaks elutsükli.

Mida tuleks teisiti teha? Tuleks anda ettevõtlusõpetust. Kui sul on hea idee ja teed sellest pooliku veebilehe valmis, ei tähenda see veel, et sul see homme tööle läheb. Peab tekkima meepurgi efekt, kus turul müüvad viis mutikest ühesuguseid meepurgikesi ja kuues tuleb kõrvale ning müüb oma meepotikest kaks korda kõrgema hinnaga ja kõik inimesed ostavad temalt. Kõik müüvad klaaspurgis ja tema müüb kadakavitstest väikestes tünnikestes. Tuleb konkurentidest erineda.

Teine ja väga tähtis punkt on nautida, mida teed. Seda Garage48 ka propageerib. Lisaks peab looma midagi, mille kasutajad sind selle eest armastavad, olla hea juht ja paista silma. Kõik need kokku annaksid ka ettevõtte alustamiseks vajalikud teadmised. Loomulikult on ka raha vaja.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:59
Otsi:

Ava täpsem otsing