Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts tahab EAlennufirmaks teha 

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul on selge, et riiklik lennufirma peab arenema. Just sellest eesmärgist lähtuvalt kavatseb ettevõte lennukitesse investeerida ning uusi liine avada.

    „Ei ole mõtet omada lennufirmat, kes sõidab Tallinn-Kopenhaagen-Tallinn-Kopehaagen-Tallinn-Kopenhaagen. Ta peab ikkagi võtma lennuettevõtte kuju. Muidugi, lendab ka Tallinnast Kopenhaagenisse, aga mujale tahaks ka,“ sõnas Parts, põhjendades Estonian Airi soovi järgnevatel aastatel kasvada ja masinaparki uuendada.
    Siiski ei olnud minister nõus reedel Eesti Päevalehe pakutud 400 miljoni euro suuruse summaga, mida uute lennukite ostmiseks vaja peaks minema. „Ma ei tea, kustkohast see number tuli. Ma ei paku üldse mingit numbrit. Oleme ettevõtte üle võtnud, andnud minimaalse kapitali, et see Eesti jaoks tähtis ettevõte jääks ellu. Järgmine samm on ettevõtte strateegia paika panna,“ selgitas Parts.
    Ta lisas, et riiklik lennufirma peab ellujäämise nimel pingutama, võitma turuosa ning kasvatama reisijate arvu. Minister kinnitas, et loodab selle aasta sees näha, millised strateegilised valikud riigi kui omaniku ette lauale pannakse. „Kui nad (ettevõtte juhatus ja nõukogu – toim) jõuavad selle strateegia juurde, võib tulla valitsuse jaoks küsimus, kuidas edasi. Võib mõelda ka kohe erakapitali peale, aga kontrolli kaotada ei tohi, sest järgnevad kolm aastat võiks kindlasti omanik selge olla. Omandi segaputru ei tohi tekitada,“ viitas Parts varasemale kogemusele sama ettevõttega.
    Uusi sõiduvahendeid plaanib tänavu hankida ka teine suur riigifirma Eesti Raudtee. Eesti Ekspress nimetas plaanitavat veduriostu Hiinast mõne nädala eest „suve suurimaks sigaduseks riigi rahaga“. Ühtlasi viitas ajaleht, et vedurite ostu puhul on nende vahendajatel võimalik teenida suuri summasid, millest jaguks ka nn õige partei rahastamiseks. „Ma vastaks sellele, mis puudutab parteide õlitamist, et ma ei viitsi sel teemal isegi pikalt rääkida. Mul tõesti ei ole selle kohta mingit informatsiooni,“ sõnas Parts.
    Mis pudutab aga veduriostu ennast, siis selle jättis minister ettevõtte juhatuse ja nõukogu pädevusse. „Ma juhin tähelepanu ühele väga olulisele asjale, mida võib-olla selle tehingu puhul tuleks eriti rõhutada - juhatusel ja nõukogul on reaalne varaline vastutus. Kui nad tekitavad ettevõttele kahju, siis nad vastutavad oma isikliku varaga,“ kinnitas ta ja lisas, et omaniku esindajana ja ettevõtte üldkoosolekuna huvitavad teda eelkõige firma majandustulemused. 
    „Minu jaoks ei ole väga palju vaja tõestada, et veduriparki on vaja moderniseerida. Kui ei ole vedureid, siis ei ole sul ka millegagi cargot vedada. Kohati vist kõlas ka mõte, et vedureid Eesti Raudtee üldse ei vaja? Nüüd – milliseid vedureid ja millisel majanduslikul moel neid hankida – selleks on ikka palgatud ettevõtte juhatus ja nõukogu,“ selgitas Parts.
    Võimalus, et vedureid üle Vene piiri ei lasta, kuna need ei pruugi olla idapiiri taga sertifitseeritud, on Partsi sõnul küsimus eelkõige ettevõtte juhtkonnale. „Nagu juhatus on nõukogule kinnitanud, siis lähtuvalt raudteemaailmas kehtivatest tavadest ja normidest, peaks see olema lahendatav. Ma arvan, et see on tugev kinnitus ettevõtte poolt,“ lisas ta. 
    Pikemat intervjuud minister Partsiga saab lugeda homsest Äripäevast.
     
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.