Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sponsorlus peegeldab ettevõtte mainet
EMT toetab kultuuri, sporti, haridust ja kodanikuühiskonda. Valdkonnad on laiad ja nende sees peab tegema kitsendavaid valikuid ehk valima alad või suunad, mida toetada.
Loomulikult tuleb sponsorlusprojekte valides arvestada, et toetaja ja toetatava vahel toimub maineülekanne ehk ühe poole nii head kui ka halvad teod mõjutavad ka teist. Seepärast kirjutatakse sponsorluslepingutesse sisse sanktsioonid, mida ebasobiva tegevuse puhul kannatanud pool võib rakendada.
Spordisponsorluses on tavaliselt ühe olulisema punktina sees sportlase või organisatsiooni kohustus pidada kinni puhta ja ausa spordi reeglitest. Miks on EMT otsustanud suusatamise toetamist jätkata, kui FIS mõistis Andrus Veerpalu dopingu tarvitamises süüdi?
Esiteks, kui Veerpalu oleks soovinud pärast karistuse kandmist tippspordis jätkata, oleksid tippsordi edasise toetamise otsustusalused olnud teised. Kindlasti poleks EMT aga selgi juhul ümber otsustanud rahva- ja noortespordi toetamise: iidoli eksimuse järel olnuks ülekohtune noortelt ja harrastajatelt n-ö vaip alt ära tõmmata. Suusatamise edendamist soovime toetada ka edaspidi.
Kindlasti on sportlased Veerpalu loost palju õppinud - ka juhul, kui juhtub ime ja ta arbitraažikohtus õigeks mõistetakse. Naljaga pooleks: kui poliitikutelt nõutakse, et nad mitte ainult ei pea olema, vaid ka paistma ausad, siis sportlased mitte ainult ei pea olema keelatud ainetest puhtad, vaid peavad suutma näidata puhtust ka dopingukontrollis.
Autor: Kaja Sepp