Edukatel idufirmadel maailma vallutuse plaan

Alyona Stadnik 30. august 2011, 00:00

"See oli ulmeliselt hästi planeeritud sooritus," jäi idee autor, reklaamialal töötav Markko Karu tulemusega rahule. "Paar tundi lisaks oleks ka võimaldanud kõrvaldada paar puudust, aga põhimõtteliselt suutsime selle ajaga teha absoluutse maksimumi," lisas ta.

Žürii liige ja võistlusel osalejaid nõustanud Taavet Hinrikus - Skype'i üks esimesi töötajaid - nimetas tulemust heaks. "Üllatas väga, kui kaugele võitjatiim oma tööga napi 48 tunniga jõudis - ideest prototüübi, integratsiooni eelmise põlvkonna rakendusega ning esitati kolme äripartneri kiri, lubadusega lahendus kasutusele võtta või müüa. Seda on tükk maad enam kui sellistel üritustel tavaliselt," märkis ta.

Hea meeskonnatöö ja nõuandja. Hinrikuse sõnul on sellise tulemuse taga suuresti meeskond. "Lisaks häkkeritele, kes 48 tundi seal koodi kirjutasid, oli neil meeskonnas määravaks ärilise mõtlemisega inimesed, kes teadsid, mida idee äriks tegemisteks vaja. Samuti andis neile tõuke ka sarnases äris tegutseva Erply esindaja Kristjan Hiiemaa mentorlus, kes oskas neile täpset nõu anda," rääkis žürii liige.

Hinrikuse ütlusel paistis Garage48-l silma ka uuenduslikkuse tunnustuse pälvinud WeatherMe ehk ilmaäratuskell. Ööpäevase etteteatamisega saab teatud valdkondades - näiteks talunikud või sportlased - tellida ilmahäire vastavate parameetriteni jõudmisel.

"See idee oli võidule samuti lähedal, hästi läbi mõeldud ning jõudis töötava prototüübini," rääkis ta.

Innovatsioon firma kasuks. Samuti jäi Hinrikusele meelde Facebook TV, mis on tema hinnangul ilmselt esimene ärikasutusse minev rakendus ja ühtlasi suurepärane näide, kuidas äriettevõte kasutab Garage48 heas mõttes ära - Elionilt kui ühelt sponsorilt tuli idee luua Elioni IT-platvormile Facebooki rakendus, mis digi-TVs kasutusele võetakse.

"Seda võiksid teised ettevõtted, Eesti Energia või miks mitte ka Äripäev, ära kasutada - käia idee välja, äkki mõni heas mõttes hull tuleb sellega kaasa ja nii saab ettevõttevälist innovatsiooni firma kasuks ära kasutada," soovitas Hinrikus.

Ehkki ideede rahaks keeramisel on maailma murdmine alles ees, oli võistlusel välja pakutute seas ka selliseid, millest võiks saada järgmine Skype, märkis ta. "Ei küsitud, mida saaksime tartlastele või ka Balti riikidele teha, vaid vaadati oluliselt laiemalt," viitas Hinrikus edukaimate globaalsele ambitsioonile.

"Potentsiaali neil välisturule murdmiseks on. Iseasi, kas tiimidel jätkub tahtmist edaspidi kokku jääda ja edasi arendada. Garage48 oli lõbus nädalavahetus, raske töö nüüd alles oma idee rahaks tegemiseks algab. Minu andmetel on paljud otsustanud jätkata," lisas Hinrikus.

Ka võitjatiimi juht Markko Karu kinnitas, et toode on neil reaalne ja sellega plaanitakse edasi minna.

"Püüame lähipäevadel kõrvaldada olemasoleva lahenduse probleemid, mis võimaldab seda huvitatud ettevõtetele reaalajas tutvustada. Siis dokumenteerime tehtud lahendused ja seejärel tekib meil arendusprojekt, mida on võimalik lisaks teenusepakkujatele ka võimalikele investoritele esitleda," rääkis ta.

On tore, kui nädalavahetusest tekib selliseid maailmas läbi löönud projekte, nagu Euroopa tippinkubaatori ja varajase faasi investori Seedcampi investeeringu saanud Campalyst, mis loodi Garage48 kevadisel Riia üritusel. Samas ei oota me, et üritusel tekiks kümme uut start-up-firmat. Kui neid tekib kas või 1-2, oleme üliedukad.

Tähtsaim kriteerium on aga see, mis saab osalejatest inimestena edasi lähima kahe-kolme aasta jooksul, kas nad löövad Eestis ja maailmas läbi. Usun, et paljud löövad, ja see ongi meie eesmärk.

Enne põhiüritust kahes töötoas toimunud arutelude käigus sai üsna kiiresti selgeks, et nii lühikese ajaga meid rahuldavat rakendust välja töötada ei saa. Samas peame oluliseks isiklike kontaktide loomist, mis nädalavahetusel sõlmiti.

Arendusse ühtegi reisiteemalist rakendust ei jõudnud, meie auhind läks peavõitjale.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. December 2011, 16:42
Otsi:

Ava täpsem otsing