Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elektriauto ost tähendab investeeringut tulevikku

    Tasuta lõunaid ja elektriautosid ei ole tõesti olemas, aga säästa on võimalik küll - nii keskkonda kui ka raha.
    On väärarusaam, et elektriauto saastab sama palju või rohkem kui bensiiniauto. Oletame, et sõidate säästliku autoga, mis võtab 100 km peale 4,5 l kütust ja on 103 g/km CO2 emissiooniga. Sellele tuleb liita nafta tootmise ja transpordi kulu, misjärel on säästliku bensiiniauto emissioon ligi 140 g/km.
    Elektriautoga on keerulisem, kuna seda laetakse öösiti, kui on elektri ületootmine, mis sisuliselt tähendab, et elektriauto laadimiseks ei ole vaja elektrit juurde toota. Elektri tootmisel on mitu tehnoloogiat. Ka Eestis on võimalik osta Eesti Energialt nn rohelist elektrit, mis on eeltingimuseks elektriautode ostutoetusel.
    Võtame aluseks ELi keskmise CO2 emissiooniga kWh kohta, mis on 504 g/kWh. Elektriauto tarbib alla 0,12 kWh/km, seega emissioon on 60 g/km. Tuuleenergeetikaga on see veel 6-7 korda väiksem. Elektriauto on keskkonnasäästlikum bensiini- ja diiselautost.
    Teine väärarusaam on, et elektriauto on kallis. Ei, elektriauto ei ole kallis - vedelkütusega sõitmine on kallis ning üha kallimaks läheb. Oletame, et me sõidame ülal toodud ülisäästliku bensiiniautoga 50 kilomeetrit päevas. Bensiini kulu on 85, kasutusrendimakse 120, kindlustus ja hooldus 39 eurot. Parkimine Tallinna kesklinnas 30 eurot kuus. Kokku kuu kulud 274 eurot.
    Elektriautol on põhiline kulude allikas liisingumakse - elektri kulu samadel tingimustel on 13 eurot ning parkimine on tasuta. Samadel tingimustel rentides leiame, et kulupõhiselt on kasulikum elektriauto, mis maksab kuni 5000 eurot.
    Arvestades Eesti elektriautode ostutoetust, võime siis korrutada selle kahega (50% autost maksab kinni riik). Kuid see on arvestades hetkehindu - auto ost on investeering tulevikku.
    Seniseid tendentse järgides kallineb üldenergia hind kuskil 15% aastas. Viieaastase perioodi keskmine kütusekulu on bensiiniautol 85 asemel 115 eurot, elektriautol aga 13 asemel 18 eurot. See tähendab, et elektriautode ostutoetuse raames on majanduslikult säästlikum soetada päevas 50 kilomeetri sõitmiseks pigem kuni 34 000 eurot maksev elektriauto kui 9000 eurot maksev säästlik bensiiniauto.
    Autor: Teet Randma
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.