Parkimisäri läks EuroParki vedamisel uuele tõusule

Anne Oja 31. august 2011, 00:00

"Tõime majanduslanguse aastatel turule suure hulga odavaid parkimiskohti, viisime hinnad alla. See aitas meil klientide arvu pidevalt, isegi kõige hullematel aegadel, tõsta. Hoidsime käivet suureneva kliendibaasi abil," selgitas EuroPark Eesti OÜ juhatuse liige Karol Kovanen kasumi vähenemist käibe kasvu tingimustes.

Tema sõnul langes hindade allatoomisega kasumimarginaal, kuid see oli EuroParki teadlik strateegia, mis end õigustas. "Oleme suurim parkimiskohtade operaator ja meie klientide arv kasvab. Kasumimarginaal on praegu täiesti talutaval tasemel, mis laseb meil turvaliselt tulevikku plaanida," lisas Kovanen.

Laienemine peaks tooma käibe kasvu. Selleks aastaks kavandatud laienemise on EuroPark suuresti juba teoks teinud, aasta lõpuks peaks käibele lisanduma 30 protsenti.

"Mais alustasime Tallinnas asuva Rävala parkimismaja opereerimist, mis oma 600 kohaga on suurim parkimismaja Eestis," kommenteeris Kovanen parkimismaja teenindamist, kasvatab ettevõtte käivet pea viiendiku võrra.

"Ka Solarise keskuse areng on olnud väga positiivne. Maja tõmbab magnetina rahvast ja rahvas tuleb autoga," loetles ta käibe kasvatajaid.

ASi Ühisteenused juht Alar Vasemägi põhjendas viimaste aastate käibe vähenemist omavalitsustega sõlmitud teenuselepingute lõppemise ning üldise tarbimisaktiivsuse langusega, mis kajastus eriti Tallinna kesklinna parkimismajade käibenumbrites. Kesklinna parkimismajad tekitasid Ühisteenustele ka kahjumi.

Parkimisturg on tõusule pöördunud, oleme sõlminud mitmeid lepinguid eraparklate opereerimiseks, samuti avasime uue parkimismaja Lasnamäel, rääkis ta.

Vasemägi sõnul aitavad käibe suurenemisele kaasa ka tänavu võidetud parkimiskorralduse hanked Tallinnas, Tartus, Jõhvis ning Viljandis ja ühistranspordi piletilevituse hange Tallinnas ja Tartus.

Citypark Eesti OÜ juhatuse liige Margus Risti tunnistas samuti, et parkimisfirmadele on raskeimad ajad läbi saamas. Cityparki eelmise aasta käive oli tunamullusest suurem ja ettevõte jäi plussi. Täpseid numbreid ei soostunud Risti avaldama, kuna firma majandusaasta lõppes juunis ning aruanne esitatakse äriregistrile detsembris.

Kõigi kolme parkimiskorraldaja väitel pole viimase aasta kohtulahendid, mis keelasid maanteeametil parkimistrahve vahendada, ettevõtete tegevust ega käivet mõjutanud.

Ehitusplatsidele rajatud parklaid jääb vähemaks. Parkimine liigub Alar Vasemägi ütlusel lähiaastatel m-parkimise suunas, tulevikus saab mobiiliga tasuda ka parkimismajades. Edasi arenevad ka veebipõhised parkimisportaalid ja Tallinna ajutistele ehitusplatsidele rajatud eraparklaid jääb vähemaks. Nende asemele tekivad uued parkimismajad, lisas ta.

Kovanen ütles, et tema hinnangul on Eesti parkimisturg nii väike ja küllastunud, et uutel tegijatel on raske oma kohta leida. Praeguse tegevusmudeli kopeerimisega edu enam ei saavuta, samas midagi uut ja unikaalset pole näha olnud, rääkis Kovanen.

"Lühemas perspektiivis, kui parkimismajad välja jätta, võib juurde tekkida põhiliselt trahvimisele orienteeritud firmasid. Seda näitab Soome kogemus," ütles Kovanen. "Sama kogemus näitab, et sellised firmad tekivad ja varsti hääbuvad," lausus ta.

"Pikemas perspektiivis tulevad muidugi uued parkimismajad. Kas see perspektiiv on 5 või 20 aastat, on praegu raske hinnata. Parkimismajade rajamine nõuab investeerimisvõimsust ja vähetähtis pole ka varasem kogemus," põhjendas Kovanen.

Kui Eesti majandus areneb ning maksevõimekus kasvab, võib uute parkimismajade ehitamise vastu huvi tunda ka mõni muu rahvusvaheline operaator, näiteks Q-park, pakkus Kovanen.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:59
Otsi:

Ava täpsem otsing