Narva bussifirma arvetega hädas

Koit Brinkmann 01. september 2011, 00:00

Piirilinna tänavatel vurab üks kakskümmend aastat vana helesinine Scania prügiveok. Auto on linnale kuuluva bussifirma käsutuses ning sellega veetakse linnaasutustest prügi.

Prügiveoki rentimiseks korraldas Narva Bussiveod lihtmenetlusega hanke. Ainuke pakkuja oli Eritehnik OÜ, kes küsis veebruari algusest aasta lõpuni kestva masina kasutamise eest 12 654 eurot ehk 1150 eurot kuus. Varem oli sama auto rendileandja kodulehel müügis 6500 euroga, kuid Eritehnik OÜ juhatuse liikme Esmar Naruski sõnul tegid nad prügipressile kapitaalremondi, mistõttu läks sõiduk kallimaks. "Me ei ole õnnelikud, et auto sinna läks. Raha laekub väga keeruliselt, praegu on saamata kolme kuu rent," rääkis Narusk hetkeolukorrast.

Narva Bussivedude tegevdirektori Eduard Easti sõnul on tegu kahe äriettevõtte vahelise asjaga, mida ta ei kommenteeri.

Tegutseb uues vallas. Bussifirma sisenes sel aastal suurte plaanidega kommunaalteenuste turule. Kuna ettevõte kuulub sajaprotsendiliselt linnale, siis saab töid riigihangete seaduse erisuse tõttu suunata sisetehinguga hanget korraldamata.

Prügiveoteenusega sooviti parandada ettevõtte majanduslikku seisu ja prügiveoteenuse kvaliteeti Narvas. Selleks oli plaan soetada moodne ning kallis prügiveoauto ning logistikasüsteem.

Tegelikkus on teistsugune. Ka paarikümne-aastase prügiveoki rentimine valmistab bussifirmale raskusi.

Easti hinnangul läheb Narva Bussivedudel hästi. "Nii palju objekte, kui meile on antud, nende suhtes meile pretensioone pole. Kõik on korras," kommenteeris ta.

Easti sõnul nad erafirmadega ei tegele. "Oleme panuse teinud, et arendada seda teenust linna jaoks. Meil on rendile võetud üks masin ja sellega me tuleme edukalt toime," rääkis ta.

Kasutusel ajutine lahendus. Autot pole Narva Bussivedudel plaanis välja osta. "Kui praegu võetakse prügi mahu järgi, siis me tahame jõuda Skandinaavia tehnoloogiateni, kus prügi võetakse kaalu järgi. Seetõttu on praegune masin ajutine lahendus," märkis ta.

East ei osanud öelda, kas masina rendilepingut pikendatakse. "Vaatame. Üks asi on plaan üle minna teisele tehnoloogiale, teine asi on võimalused ja ressursid," tõdes ta.

Varem oli ettevõte põrunud plaaniga hoida terve Narva haljasalad korras. Kevadel sõlmis linn bussifirmaga sisetehingu liikluskorraldusvahendite, tänavavalgustuse ja haljasalade hooldustööde tegemiseks. Töödega jäädi hätta ning linn vähendas augusti alguses lepingute mahtu kolmekordselt.

Jaanuaris asus ettevõttesse tööle endine keskerakondlasest volikogu liige Aleksandr Moissejev, kes sai mullu kriminaalkorras karistada politseinikule pistise andmise katse eest ning istus seetõttu suurema osa eelmisest aastast trellide taga.

Moissejev võeti ettevõttese tööle projektijuhina, kelle ülesanne on arendada tellimusreiside Narva ja Leningradi oblasti linnade vahel. East on Moissejevi tööga rahul. "Tal on ärisoon olemas," kiitis ta.

Moissejev on bussifirma juhatuse liikme Stanislav Sorokini hea tuttav.

Linna võimusuhteid tundvad inimesed peavad Moissejevi rolli ettevõtte trügimisel kommunaalteenuste turule otsustavaks, kuna sellega soovitakse Narvast välja süüa Ida-Viru kommunaaläri kuningas Nikolai Ossipenko.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:59
Otsi:

Ava täpsem otsing