Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Narva bussifirma arvetega hädas

    Piirilinna tänavatel vurab üks kakskümmend aastat vana helesinine Scania prügiveok. Auto on linnale kuuluva bussifirma käsutuses ning sellega veetakse linnaasutustest prügi.
    Prügiveoki rentimiseks korraldas Narva Bussiveod lihtmenetlusega hanke. Ainuke pakkuja oli Eritehnik OÜ, kes küsis veebruari algusest aasta lõpuni kestva masina kasutamise eest 12 654 eurot ehk 1150 eurot kuus. Varem oli sama auto rendileandja kodulehel müügis 6500 euroga, kuid Eritehnik OÜ juhatuse liikme Esmar Naruski sõnul tegid nad prügipressile kapitaalremondi, mistõttu läks sõiduk kallimaks. "Me ei ole õnnelikud, et auto sinna läks. Raha laekub väga keeruliselt, praegu on saamata kolme kuu rent," rääkis Narusk hetkeolukorrast.
    Narva Bussivedude tegevdirektori Eduard Easti sõnul on tegu kahe äriettevõtte vahelise asjaga, mida ta ei kommenteeri.
    Tegutseb uues vallas. Bussifirma sisenes sel aastal suurte plaanidega kommunaalteenuste turule. Kuna ettevõte kuulub sajaprotsendiliselt linnale, siis saab töid riigihangete seaduse erisuse tõttu suunata sisetehinguga hanget korraldamata.
    Prügiveoteenusega sooviti parandada ettevõtte majanduslikku seisu ja prügiveoteenuse kvaliteeti Narvas. Selleks oli plaan soetada moodne ning kallis prügiveoauto ning logistikasüsteem.
    Tegelikkus on teistsugune. Ka paarikümne-aastase prügiveoki rentimine valmistab bussifirmale raskusi.
    Easti hinnangul läheb Narva Bussivedudel hästi. "Nii palju objekte, kui meile on antud, nende suhtes meile pretensioone pole. Kõik on korras," kommenteeris ta.
    Easti sõnul nad erafirmadega ei tegele. "Oleme panuse teinud, et arendada seda teenust linna jaoks. Meil on rendile võetud üks masin ja sellega me tuleme edukalt toime," rääkis ta.
    Kasutusel ajutine lahendus. Autot pole Narva Bussivedudel plaanis välja osta. "Kui praegu võetakse prügi mahu järgi, siis me tahame jõuda Skandinaavia tehnoloogiateni, kus prügi võetakse kaalu järgi. Seetõttu on praegune masin ajutine lahendus," märkis ta.
    East ei osanud öelda, kas masina rendilepingut pikendatakse. "Vaatame. Üks asi on plaan üle minna teisele tehnoloogiale, teine asi on võimalused ja ressursid," tõdes ta.
    Varem oli ettevõte põrunud plaaniga hoida terve Narva haljasalad korras. Kevadel sõlmis linn bussifirmaga sisetehingu liikluskorraldusvahendite, tänavavalgustuse ja haljasalade hooldustööde tegemiseks. Töödega jäädi hätta ning linn vähendas augusti alguses lepingute mahtu kolmekordselt.
    Jaanuaris asus ettevõttesse tööle endine keskerakondlasest volikogu liige Aleksandr Moissejev, kes sai mullu kriminaalkorras karistada politseinikule pistise andmise katse eest ning istus seetõttu suurema osa eelmisest aastast trellide taga.
    Moissejev võeti ettevõttese tööle projektijuhina, kelle ülesanne on arendada tellimusreiside Narva ja Leningradi oblasti linnade vahel. East on Moissejevi tööga rahul. "Tal on ärisoon olemas," kiitis ta.
    Moissejev on bussifirma juhatuse liikme Stanislav Sorokini hea tuttav.
    Linna võimusuhteid tundvad inimesed peavad Moissejevi rolli ettevõtte trügimisel kommunaalteenuste turule otsustavaks, kuna sellega soovitakse Narvast välja süüa Ida-Viru kommunaaläri kuningas Nikolai Ossipenko.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.