Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimisäri läks EuroParki vedamisel uuele tõusule

    Masu ajal hindade alandamisega klientide arvu kasvatanud EuroPark rebis parkimisäri liidriks, kuid käibe kasvu lubavad ka Ühisteenused ja Citypark.

    "Tõime majanduslanguse aastatel turule suure hulga odavaid parkimiskohti, viisime hinnad alla. See aitas meil klientide arvu pidevalt, isegi kõige hullematel aegadel, tõsta. Hoidsime käivet suureneva kliendibaasi abil," selgitas EuroPark Eesti OÜ juhatuse liige Karol Kovanen kasumi vähenemist käibe kasvu tingimustes.
    Tema sõnul langes hindade allatoomisega kasumimarginaal, kuid see oli EuroParki teadlik strateegia, mis end õigustas. "Oleme suurim parkimiskohtade operaator ja meie klientide arv kasvab. Kasumimarginaal on hetkel täiesti talutaval tasemel, mis laseb meil turvaliselt tulevikku plaanida," lisas Kovanen.
    Selleks aastaks kavandatud märkimisväärse laienemise on EuroPark suuresti juba teoks teinud, aasta lõpuks peaks käibele lisanduma 30%. "Mais alustasime Tallinnas asuva Rävala parkimismaja opereerimist, mis oma 600 kohaga on suurim parkimismaja Eestis," kommenteeris Kovanen parkimismaja teenindamist, kasvatab ettevõtte käivet pea viiendiku võrra.
    "Ka Solaris keskuse areng on olnud väga positiivne. Maja on tõmmanud magnetina rahvast ja rahvas on tulnud autodega," loetles ta käibe kasvatajaid.ASi Ühisteenused juht Alar Vasemägi põhjendas viimasete aastate käibe vähenemist omavalitsustega sõlmitud teenuselepingute lõppemise ning üldise tabimisaktiivsuse langusega, mis kajastus eriti Tallinna kesklinna parkimismajade käibenumbrites. Kesklinna parkimismajad tekitasid Ühisteenustele ka kahjumi.
    Parkimisturg on tõusule pöördunud, oleme sõlminud mitmeid lepinguid eraparklate opereerimiseks, samuti avasime uue parkimismaja Lasnamäel, rääkis ta. Vasemägi sõnul aitavad käibe suurenemisele kaasa ka tänavu võidetud parkimiskorralduse hanked Tallinnas, Tartus, Jõhvis ning Viljandis ja ühistranspordi piletilevituse hange Tallinnas ja Tartus.
    Citypark Eesti OÜ juhatuse liige Margus Risti tunnistas samuti, et parkimisfirmade jaoks on raskeimad ajad läbi saamas. Cityparki eelmise aasta käive oli tunamullusest suurem ja ettevõte jäi plussi. Täpseid numbreid ei soostunud Risti avaldama, kuna firma majandusaasta lõppes juunis ning aruanne esitatakse äriregistrile detsembris.
    Kõigi kolme parkimiskorraldaja väitel pole viimase aasta kohtulahendid, mis keelasid maanteeametil parkimistrahve vahendada, ettevõtete tegevust ega käivet mõjutanud.
    Parkimine liigub Alar Vasemägi ütlusel lähiaastatel m-parkimise suunas, tulevikus saab mobiiliga tasuda ka parkimismajades. Edasi arenevad ka veebipõhised parkimisportaalid ja Tallinna ajutistele ehitusplatsidele rajatud eraparklaid jääb vähemaks. Nende asemele tekivad uued parkimismajad, lisas ta.
    Karol Kovanen ütles, et tema hinnangul on Eesti parkimisturg nii väike ja küllastunud, et uutel tegijatel on raske oma kohta leida. Meie tänase tegevusmudeli kopeerimisega edu enam ei saavuta, samas midagi uut ja unikaalset pole näha olnud, rääkis ta. "Lühemas perspektiivis, kui parkimismajad välja jätta, võib juurde tekkida põhiliselt trahvimisele orienteeritud firmasid. Seda näitab Soome kogemus. Sama kogemus näitab, et sellised firmad tekivad ja varsti hääbuvad," lausus ta.
    "Pikemas perspektiivis tulevad muidugi uued parkimismajad. Kas see perspektiiv on 5 või 20 aastat, on täna raske hinnata. Parkimismajade rajamine nõuab investeerimisvõimsust ja vähetähtis pole ka varasem kogemus," põhjendas Kovanen. Kui Eesti majandus areneb ning maksevõimekus kasvab, võib uute parkimismajade ehitamise vastu huvi tunda ka mõni muu rahvusvaheline operaator, näiteks Q-park, pakkus Kovanen.
     
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.