Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki IT juht: laiskus pole hea põhjendus teenuse sisseostmiseks
Meeles tuleks pidada seda, et laiskus, küündimatus ja müügimeeste jutu uskumine ei ole head põhjendused selleks, et osta IT-teenust sisse, kommenteeris Tallink Grupi IT juht Tõnu Liik.
Liigi sõnul tuleb IT-teenuse ostmine või rentimine korraldada nii, kuidas on kasulik.
IT-teenuse sisseostuks on olemas mitmeid asjalikke põhjendusi. „IT-teenus on samasugune tugiteenus nagu iga teine teenus, näiteks elekter, gaas jne. IT- teenuse puhul tuleb selgeks teha, milline on peamine trend, “ rääkis Liik tänasel Äripäeva seminaril „Mida silmas pidada IT-teenuste sisseostmisel ja rentimisel"
"Üks põhjendus on see, et uus on odavam. Me soovime asju osta odavamalt, mis on juba vana trend. See on trend, mis on kogu aeg olnud, aga siin on otsus siiski vabatahtlik," märkis Liik.
Teine põhjendus võiks olla oskusteave. "See tähendab, et meie ei oska. Projektide puhul võib olla see peamine ning isegi teisi lahendusi välistav põhjus. Pideva vajaliku täiskoormusega oskuse puhul soovitan, et tuleks tõsiselt kaaluda enda töötajat," lausus Luik.
Järgmiseks põhjenduseks võiks olla Liigi hinnangul IT-personali värbamise ja karjääriredeli probleemid. Kardetakse kättpidi ühe asja külge kinni jäämist ning enda, kui IT-spetsialisti arengu pärssimist, rääkis Liik.
Time to market ehk tahame asju kiiremini saada
"Kui tarnijal on valmis toode, sarnase projekti kogemus, kui on vajalik oskusteave olemas ning on olemas usaldusväärne meeskond, siis tuleks järele mõelda, mis saab edasisest ülalhoiust ja mis juhtub, kui toodet hakata muutma," sõnas Liik. Ta lisas, et see on kindlasti üks aspektidest, mis on kindlasti kasvav must asi ehk sunnib otsust vastu võtma, sest ei ole muud valikut.
Samuti on IT-teenuse sisseostmise põhjusteks IT-juhtimine, vastutus ja riskide maandamine.