Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mitte kunagi ei maksa karta garaaži minemist

    Möödunud nädalavahetusel tuli sadakond vabatahtlikku oma raha eest kokku ning arendas idufirmade loomise paarispäevakul Garage48 kahe ööpäevaga ideest teenuseks 14 ideed. Lisaks võitjaks tulnud järjekorramõõtjale Qminder hindas žüriiliige ambitsioonikaks ja rahvusvaheliselt läbimurdvaks auhinnatud ehk pea pooled ideedest. Ehk on nende seas järgmine Skype?
    Pärast kevadist idufirmade genereerimist palju kritiseeritud ja diskuteeritud ettevõtmise mõtte üle arutleti ka möödunud nädalal - on see pelk lõbu või reaalne ettevõtlust soosiv koosviibimine.
    Olen selle end alles otsiva ettevõtmise pooldaja. Mulle sümpatiseerib võistlusel välja käidud ideedest ehk enamgi kontaktivõrk ja inimeste suhtlema panemine, mida paarispäevak soosib. Erinevate, tihti elus muidu üldse mitte kokku puutuvate inimeste kokkutoomine ja nende vahel sidemete loomine tundub tulevasi ja võimalikke ärisid lootes-oodates hea mõte. Kui sealt sünnib mõni töötav idee, on see lisaväärtus.
    Kui seal pureda võetud pähklist ei saagi töötavat asja, mis paljude seniste võistluste ideedega juhtunud on, saab vähemalt sotsiaalvõrgu. Nähtus, mida üha enam ka Eestis hinnatakse - kui tahad läbi lüüa, ei piisa ainult enda tahtmisest ja soovidest, tuleb lobistada ning suhteid tugevdada-kinnistada.
    Ma ei väida, et see on ainus viis, kuid see on üks võimalikest. Seda kasutamata jättes, kuna idealistist eestlasele tundub, et kui kõik ettevõetu ei õnnestu, polegi mõtet ette võtta, on kuidagi äärmuslik. Riskimata ei ole võimalik läbimurret saavutada. Ei tasu karta midagi uut teha, ka Noa laeva ehitasid amatöörid. Ja Titanicu professionaalid. Garage48-le seda pooleldi muinasjutul põhinevat näidet üle kandes meenub lastehoidjate andmebaas lastehoid.net, mida riik hulga raha eest luua ei saanud, et aktiivsed inimesed võistlusel tegid ära.
    Tõsi, garaaživõistlusel on ka arenguruumi. Näiteks, kuidas teha nii, et sünnifaasi kiirele arengule järgneks ka eduloo arendamine. Ehk kuidas hoida paariks päevaks kokku tulnud tiimi kas koos või aidata tiimil edasi minna ka juhul, kui nädalavahetuse huvilistest ind kaduma kipub. See võib tähendada teistsuguseid inimesi - käivitajate asemel edasiviijaid - kindlasti aga teistsuguseid motivaatoreid tegijaile-kollektiivile.
    Idufirmandus on hea ettevõtlikkuse illustreerija - igaühel on võimalus, vaja on ideed, tahtmist ja plaanimist. Alati ei õnnestu, teinekord jällegi õnnestub - nagu ka ettevõtetel. Kas päris firmade pankrotist peaks kõrva taha panema mõtte, et ei tasugi teha, või siis õppida hoopis nende vigadest?
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.