Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Süvasadam muudab sihti

    Kaubalaevad ei käi süvasadamas seetõttu, et Tallinna Sadamal pole luba seal kaupu käidelda. "Loomulikult püüame sellele sadamale leida kõikvõimalikke funktsioone, mistõttu oleme algatanud uue detailplaneeringu ja strateegilise keskkonnamõju hindamise, et oleks võimalik sadamas kaubalaevu vastu võtta," rääkis Kaljurand.
    Kaubasadama loomise initsiatiiv on tema sõnul tulnud kohalikelt ettevõtjatelt, kelle vajadusi Saaremaa ainus kaubasadam Roomassaare ei rahulda, kuna on talvel 2-3 kuud jääolude tõttu suletud. Kaubasadamast huvitub tema sõnul paar aktiivset metsatööstusfirmat konkreetsete projektidega. "Loodame juba järgmise aasta kevadeks nende projektidega jõuda sinnamaani, et saame lepingud sõlmida. See aga eeldab, et detailplaneering kulgeb sujuvalt," selgitas ta.
    Valmis suuremateks laevadeks. Kaljuranna sõnul võiks uus kaubasadam ühtlasi tähendada Saaremaa ettevõtjaile ka uusi turge. Nende laevadega, mis Roomassaares käivad, ei ole mõtet Läänemerest välja minna, selgitas ta.
    Sadamajuhi sõnul pole vaja rääkida, et süvasadama loomiseks kulunud 200 miljonit krooni on surnud investeering. "Tallinna Sadam on infrastruktuuri loonud. Me ei saa kruiisiga tuua turiste, kui saarlased nendega aktiivselt ei tegele. Ka kauba poole pealt - sadam on infrastruktuur, kõik muu peab sinna juurde tulema," ütles Kaljurand.
    Järgmiseks kevadeks tahaks Kaljurand klientidega lepingud sõlmida, mille järel saaks planeerida täiendavaid investeeringuid operaatorite poolt.
    Kaljurand jääb sadamaga rahule. Tänavu Saaremaa süvasadamat külastanud seitse kruiisilaeva on Kaljuranna hinnangul varasemate aastatega võrreldes hea tulemus. "Loomulikult tahaksime, et sadamas käiks rohkem laevu," märkis ta.
    Kuressaare lähedal asuva Roomassaare sadama direktor Renno Tammleht ütles Meie Maale, et nad saavad kogu Saare maakonna kaubaveoga hästi hakkama ning jõuaksid teenindada rohkemgi.
    "Loomulikult tahaks Tallinna Sadamale kuuluv Saaremaa sadam kaupa vedada," märkis ta ja lisas, et Küdema sadama töösse minek pärsiks väikesadamaisse tehtud investeeringuid ning vähendaks ka Roomassaare tulu.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.