Brasiilias äri ajades unustage ratsionaalsus

Jüri Saukas 05. september 2011, 00:00

Brasiilia on üks maailma suurimaid riike 190 miljoni elaniku ning 8,5 miljoni ruutkilomeetrise maaalaga, hõlmates erinevaid loodustingimusi troopikast parasvöötmeni. Brasiillaste jaoks on Ladina-Ameerika hispaania keelt kõnelevad riigid. Brasiilia on Ladina-Ameerika ainus riik, kus räägitakse portugali keelt.

Brasiilia on riik, kuhu saabuvad immigrandid tervest maailmast. Keegi ei küsi siin, kust sa pärit oled, sest see pole oluline. Sestap pole ka suhtumine Brasiilia ning välisettevõtetesse erinev. Samas on teatud riikide toodang siiski enam hinnatud ja hea imidžiga, nendeks on Saksamaa, Ameerika, Jaapan ning Põhjamaad. Kui Eesti suudaks luua kuvandi endast kui Põhjamaast, võiksid ka Eesti ettevõtted sellest kasu lõigata.

Brasiilia on maailma 25 suurema väliskaubandusriigi seas. Majandus kasvab jõudsalt, küündides eelmisel aastal 7,5%, mündi teiseks küljeks on 5% inflatsioon. Brasiilia eksport põhineb peamiselt toorainel ning toidukaupadel nagu rauamaak, teras, kütused, soja, liha, kohvi, suhkruroog, aga ka auto- ning lennukitööstusel. Samas veetakse sisse kütuseid, elektrijuhtmeid, autoosasid, ravimeid, maagaasi ning lennukite mootoreid.

Brasiilias leiab turgu peaaegu kõigile toodetele, eraldi võib välja tuua keemiatooted, IT ning sellega seotud teenused. Seega on siin Eesti ettevõtetele palju võimalusi.

Brasiilia avatud majandus soodustab investeerimiskeskkonda, kuid teisalt on regulatsioonid nõrgad ning bürokraatia kohmakas. Üpris lihtne on leida äritegevuseks vajalikku infot. Samas palkavad turule sisenemist plaanivad ettevõtted sageli õigusnõustaja, sest seadused pole alati kõige selgemad ning ka maksuküsimustes kulub õigusnõu ära. Aeg-ajalt tuleb ette, et bürokraatia muudab asjaajamise väga aeglaseks.

Äriajamine Brasiilias hoopis midagi muud kui Eestis. Eestlastele on põhjamaalastele omane külmavõitu, kohe asja juurde asumise komme. Brasiilia äritavad on hoopis teised. Enne ükskõik millise äri tegemist tahavad nad sind tundma õppida. Alles pärast seda on uksed avatud. Samas pole turule sisenemiseks ilmtingimata vajalik kohaliku partneri või soovitaja olemasolu. Kuigi nõuandja, kes aitaks mõista kohalikku ärikultuuri, kirjutamata reegleid ja tavasid, on abiks.

Kokkuvõttes, unustage ratsionaalne ning külm hoiak. Brasiilias see ei tööta. Teine soovitus on leida kohapealne esindaja, kes asjad korda ajab. Kolmandaks on soovitatav kontakteeruda kohalike kaubanduskodadega ja liitudega.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:59
Otsi:

Ava täpsem otsing