Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Analüütikud: kriis ei mõjuta logistikasektorit

Jaana Pikalev 06. september 2011, 00:00

Segadus finantsturgudel võib olla märk sellest, et maailmamajandus on jälle suure majanduslanguse äärel. Vaatamata negatiivsete toonidele ei ole kõik nii halb, kui tundub.

Transport Intelligence'i analüütikud tõid välja kümme põhjust, miks tuleks säilitada rahu ning jätkata samas tempos.

1. Maailmamajandus ei ole üldse nii kehvas seisus, nagu see meediast välja paistab. Tegemist on rohkem eelarvepoliitilise kriisiga, mitte majandusliku kriisiga. Arenenud riikide majanduskasv oli küll nõrk, kuid siiski positiivne aasta esimeses pooles ning kasv jätkub tugevalt arenevatel turgudel. Ka organisatsioonid, nagu näiteks IMF (International Monetary Fond), usuvad, et majanduskasvu aeglustumine on ajutine.

2. Suuremate transpordi- ja logistikafirmade aktsiahindade langus ei ole seotud ettevõtete majandustulemustega. Näiteks Kühne+Nagel, UPS ja DHL on näidanud marginaalide paranemist võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. See tähendab, et logistikatööstus on tõusuteel ning väga hea tervise juures.

3. Aeglustunud on küll lennutranspordi ja ka meretranspordi mahtude kasv, kuid mahud ei vähene. IATA (The Air Transport Association) andmetel kasvas selle aasta esimesel poolel lastilendude maht 1,2 protsenti. Mingil perioodil olid ka merevedude mahud Aasiast Euroopasse kasvutempos 5protsendilises kasutempos.

4. Jaapani tsunami mõju kaubavahetusele oli korrapäratu. Tsunami oli üks peamisi ootamatuimaid tagasilööke maailmamajandusele. Nii auto- kui ka osa kõrgtehnoloogiliste seadmete tööstuste tarneid oli halvatud ning rahvusvahelises mastaabis mahud langesid, mis mõjutas kogu maailmas autotootmist. Kuid aasta teises pooles tarneahelad normaliseeruvad, tõukab see logistikasektorit taas ülesvoolu.

5. Elektroonikatööstuste tootmismahud on lennutranspordi mahtude kasvu hoidnud kõrgel. Tööstuste mahtude kasv oli esimesel poolaastal 3,7%. See näitab, et nõudlus selles sektoris on endiselt suur ning sellel on otsene kasulik mõju logistikasektorile.

6. Stabiilne/langev toornafta hind. Spekulatsioonid maailma majanduse tugevuse üle on tõuganud nafta hinna alla. Kui barrelihind jätkab pigem langustrendi, siis on sellel kasulik mõju kogu maailmamajandusele, sest see vähendab nii inflatsiooni kui ka aitab kaasa paljude transpordifirmade marginaalide paranemisele.

7. Madalad intressimäärad. See mitte ainult ei stimuleeri laenuturgu ja majanduskasvu, vaid annab paljudele transpordi-logistikafirmadele põhjust uuteks investeeringuteks.

8. Ookeani laevaliinide tasud on stabiliseerunud. Paistab, et laevaliinide mahud on olnud piisavalt suured, et isegi kõrghooajal pole olnud põhjust hindu tõsta.

9. Ettevõtete ühinemiste ja ülevõtmiste aktiivsus on paranenud. Finantsturgude kriis on kaasa toonud rohkem ettevõtete ülevõtmisi ja ühinemisi.

10. Ekspedeerijate kasumimarginaalid on kasvutrendis. Langenud lennu- ja meretranspordi hinnad on aidanud kasvatada ekspedeerijate brutomarginaale. Marginaalid näivad püsivat kõrgel ega lange ilmselt ka kaubaveovõimsuste kasvades.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 19:00
Otsi:

Ava täpsem otsing