Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ilusalongidel äri kosub
"Palju on nurgataguseid salonge, kus tehakse mustalt ja odavamalt, seega kvaliteet kannatab," kommenteeris Shantee OÜ ehk ilusalongi Pikk 40 tegevjuht Susanne Söödor.
Palju tehakse tööd ka kodus ning see on kindlasti asjaolu, mis peaks muutuma ja kus peaks olema suurem kontroll, lisas Söödor. "Hambaarst koju auku parandama ei tule ja nii kaugele peaks jõudma ka iluteenused, sest ka nende puhul on ülioluline professionaalsus, puhtus jne," märkis ta.
Majanduslangus jõudis ilusalongidesse selle aasta alguses, kuid viimastel kuudel on olukord oluliselt paranenud. "Klientide aktiivsus on võrreldes aasta algusega oluliselt kasvanud. Kiiremini hakkas taastuma teenuste käive, märtsist alates on kasv 20% ringis ning suvega kasvas juba jõudsalt ka toodete müük. Uute klientide arv on võrreldes möödunud aasta sama perioodiga kasvanud 12%," rääkis Salon+ salongiketi juht Helena Lõhmus. "Klientide tarbimisharjused võrreldes paari aasta taguse perioodiga on taastunud," lisas ta.
Tallinki tütarettevõtte Hera Salongid OÜ juhatuse liikme Krista Ilvese sõnul pole nende salong langust eriti tundnud. "Kuna meil on ka müügil kinkekaardid, siis väga suur nõudlus nende järele on just aasta lõpus, kui soovitakse teha kingitusi," kommenteeris Ilves majanduslanguse üleelamist.
Viimase aasta jooksul on turule tulnud palju uusi iluteenuseid pakkuvaid ettevõtteid, samas on ilmselt ka ettevõtteid, kes ei jää püsima. "Ruumi on alati uutele sisenejatele, oskus kiiresti ja õigesti turuvajadustele reageerida määrab selle, kes turul püsima jäävad," sõnas Lõhmus.
Ilusalongiga rikkaks ei saa. Söödori sõnul on suur osa uutest ilusalongidest alustanud erinevate toetuste abil. "Kui algkapital hakkab otsa saama, jõuab kätte aeg, kus tuleb välja, kui raske tegelikult on salongi pidada ja et kindlasti ei ole see koht, kus rikkaks saada," märkis Söödor. Ta lisas, et paljud mõtlevad, mis see siis ära ei ole, et teen ilusalongi ja hakkan juuksureid palkama. "Selle juures on aga nii palju lisanüansse, mida keegi ette näha ei oska," sõnas ta.
Ilvese arvates on paljud salongid uksed kinni pannud, kuna kauplustes on müügil lai valik kosmeetilisi vahendeid iluprotseduuride tegemiseks just kodustes tingimustes ja paljud inimesed on läinud ka seda teed. "Kindlasti on paranenud ka inimeste teadlikus, kuidas enda ja enda naha eest hoolt kanda," lausus Ilves.
Võitlus uute klientide pärast. Ilusalongide puhul on oluline pidevalt midagi uut ja värsket pakkuda. "Loomulikult ei ela me ainult majanduse loomulikust kasvust, üha rohkem ja põhjalikumalt tuleb läbi mõelda, milliste kampaaniatega ja pakkumistega saada uusi kliente ja olemasolevaid kliente salongi sagedamini külastama," selgitas Lõhmus.
Söödori sõnul teenus, mida inimesed kõige enam kasutavad, on kindlasti juuksuri- ja maniküüriteenus. "Kui juuksuris on käimata, siis see on esimene asi, mis välja paistab, ja sama kehtib ka küünte kohta, ehk need on kõige vajalikumad. Samas ei saa väita, et nende kahe teenuse osakaal oleks väga palju teistest teenustest suurem," sõnas ta.
Kuna turg muutub kiiresti, siis Lõhmuse sõnul muutuvad ka tarbijate ootused. "Oodatakse häid pakkumisi, suuri hooajalisi soodustusi. See on võtmesõna konkurentsis - kas sa suudad tarbija tähelepanu võita ja panna ta tegutsema oma kanalites, on selleks siis salong või e-pood. Tarbijad väärtustavad üha enam aega - kiirus ja mugavus on märksõna ka iluteenuste turul," lausus Lõhmus.
Enne avamist peaks olema väga hästi läbi mõeldud ja paika pandud äriplaan. Soovitaks uurida teiste salongide omanike kogemusi. Kindlasti tuleks arvestada, et tuleb ettearvamatuid kulutusi ja probleeme, millega tuleb valmis olla alati kohe tegeleda. Näiteks, kui mina avasin oma ilusalongi, siis lasin eraldi enda advokaadil koostada tervishoiu- ja tööohutusnõuete tabeli, mis kehtib just ilusalongi puhul, sest enne polnud keegi seda teinud.
Tuleb olla eristuv, paindlik ja klientide suhtes aus - ehk siis pakkuda kvaliteetset teenust.
Jälgida trende, mis mõjutavad iluteenuste turgu, spikrid on kõik edukad rahvusvahelised jaemüügi- või teenindusettevõtted. Kuivõrd Eestis on sageli probleemiks teenuste ja teeninduse kvaliteet, siis ainult naeratusega edu ei saavuta. Oskus välja selgitada kliendi tegelikke vajadusi ja nendele vastata - see on edukuse eeldus.
Salon+ eelis on kindlasti tugev teenuste ja toodete pakkumise sünergia, hea asukoht, pidev töö töötajate professionaalsuse ja teenindustaseme tõstmiseks.
Kõik meie töötajad on oma ala professionaalid ja pikaaegse erialase kogemusega. Paljud kiidavad ka salongi interjööri ning atmosfääri. Hoolitseme alati oma klientide eest ja teeme kõik selleks, et meie juures veedetud aeg oleks kvaliteetne, pöörates alati tähelepanu sellele, et meie juures veedetud aeg võib olla selle inimese ainus lõõgastus ja puhkeaeg sel päeval. Meie jaoks on väga oluline, et salongis oleks sõbralik ja rahulik, kuid samas professionaalne õhkkond ja et püsikliendid tunneks meie juurde tulles nii, nagu oleks tuldud külla sõbrannadele.