Welch: Hiina vajab 10 000 Apple’it

Maarja-Liis Mitri 07. september 2011, 17:56

Hiina peaks rohkem panustama globaalsete brändide loomisele ja Apple’i sarnastele ettevõtetele, et vältida potentsiaalset konkurentsivõime kaotust mõne aasta pärast, ütles endine ettevõtte General Electric tegevjuht Jack Welch uudisteportaalile Bloomberg.

Üha suurenevad palgad toodavad Hiinas inflatsioonikasvu ja soodustavad üha enam globaalettevõtete tootmisosakondade üleviimist Vietnamisse või Aafrikasse, sõnas Welch, ennustades, et kui olukord nii edasi läheb kaotab Hiina kolme kuni viie aasta pärast suure osa oma konkurentsivõimest. Samas usub mees, et seda ei juhtu, sest maailma suuruselt teine majandus suudab õigel ajal oma rõhuasetust muuta.

„Hiina ei saa enam majanduskasvuga seoses loota ekspordile ja odavale tootmistegevusele ning peab muutuma innovaatilisemaks, arendades globaalseid brände ja luues „10 000 Apple’it“,“ ütles Jack Welch reporteritele.

Euroopa ja USA kehvad majandustulemused avaldavad mõju ka Hiina ekspordile. Septembris avalikustatud andmete kohaselt kahanesid Hiina eksporditellimused varasemal kuul esimest korda rohkem kui kahe aasta jooksul.

Hiina inflatsioonimäär tegi juulis kolme aasta rekordi, tõustes 6,5 protsendile. Augusti tulemused avalikustatakse 9. septembril.

 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. September 2011, 17:56
Otsi:

Ava täpsem otsing