Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Imetankla seljatab turuliidrid

    Suurt jaemüügiketti omava Neste tanklast otse üle tee asuva imetankla omanik Peeter Allas on firmast viimase kahe aastaga võtnud üle viie miljoni krooni dividende. Edu saladuseks peab ta soodsaimat hinda piirkonnas ja suurt püsiklientuuri.
    "Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, siis on kasumi kasv ka kohe märgatav, kuna kulubaas jääb samaks," rääkis kaubamärgi 5+ Kütus all tegutseva tankla omanik Peeter Allas. Ta lisas, et tankla strateegia on olla alati oma piirkonna soodsaim. Klientidele on kümne aasta jooksul jagatud üle 30 000 sooduskaardi.
    Kui viimastel aastatel kütuseturul vohanud maksupettuste valguses tekib küsimus, kas sedavõrd edukas jaemüüja võib olla ostnud maksupetturitelt kütust alla turuhinna, siis Allas kinnitab, et nemad pole mitte kunagi võtnud sellist riski ja viimased viis aastat on neid kütusega varustanud ainult neli tuntud hulgimüüjat.
    Ühe tanklaga 11 miljonit kasumit. Linnu teel asuv imetankla teenis möödunud aastal 140 miljoni kroonise käibe juures kasumit üle 11 miljoni krooni. Selle tulemuse ilmestamiseks võrrelgem numbreid vaieldamatu turuliidri Statoili näitajatega. Kui lüüa Statoili tulemustes lahku kütuseäri ja Eestisse toodud finantskeskuse numbrid, selgub, et eelmisel aastal teenis firma oma põhitegevusest vaid 2,2 miljonit krooni ärikasumit ja seda ligi kolme miljardi kroonini ulatuva käibe juures.
    "Puhaskasumi vähenemise peamiseks põhjuseks oli mootorikütuste sisseostuhindade jaehindadest kiirem tõus," kommenteeris Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger. Ta lisas, et tulemustele mõjusid negatiivselt ka mootorikütuste turul toimunud maksupettused, ettevalmistused euro kasutuselevõtuks ning Tallinna müügimaks.
    Kütusemüügi jaeturul Statoili järel teisel kohal astuv Neste Eesti näitas mullu stabiilsust ehk käive kosus ja kasum vähenes vaid pisut. "Tulemust mõjutas väärastunud konkurents kütuseturul. Teatavasti kauples 2010. aastal kolmandik müüjatest mootorikütustega, millelt käibemaks tasumata," nentis Neste Eesti juht Ivar Kohv.
    Kahjumiga heitlev Alexela Oil ei suutnud ka mullu kehva trendi pöörata ning kahjuminumber tunamullusega võrreldes isegi kasvas.
    Olerexile tõi edu turundus. Neljast suuremast kütuse jaemüüjast edukaim oli kodumaine Olerex, mille ärikasum hüppas ülespoole ligi 60% võrra, samal ajal avas Olerex erinevalt kolmest suuremast konkurendist ka kaks uut tanklat. Eduka aasta peamiste teguritena tõi Olerexi juhatuse liige Sulev Schasmin välja pikaajalise investeerimiskava elluviimise, panustamise turundusse ning ka majanduskeskkonna paranemise teisel poolaastal.
    Olerex on tänavu korduvalt olnud Äripäeva huviorbiidis oma kahtlaste tarnijate tõttu, kelle hulgas oli nii klassikalisi pettuse eesmärgil loodud tankistfirmasid kui ka kuritegeliku maailmaga seotud isikute firmasid. Pärast artikleid lõpetas Olerex koostöö vähemalt ühe tarnijaga.
    Schasmin nimetas artiklite mõju kokkuvõttes positiivseks. "Tänu artiklitele hakkasime senisest enam pöörama tähelepanu oma partnerite kontrollimisele," märkis ta ja lisas, et tekkinud avalik arutelu kiirendas ka kütuseseaduse parandamist riigi poolt, mis omakorda korrastas turgu.
    Tänavusi tulemusi prognoosides on ettevõtjad ettevaatlikud, ent mullusega võrreldes kehvemat aastat ei oota keegi. Kütusemüüjad viitavad, et vahepeal maksupetturitele kaotatud kliendid hakkavad taas välja ilmuma ning küllap selguvad turul uued jõujooned.
    Eduka tanklapidaja OÜ Kaubserv omaniku Peeter Allase sõnul peitub võlu äri väiksuses - kui käive kasvab, siis ka kasum.
    Ühe tanklaga müüb Allas sama palju kütust kui teineviiega.
    Mis on Teile kuuluva tankla edu saladus? Meil on mitu aastat käive ja kasum suurenenud. Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, on kasumi kasv ka märgatav, kuna kulubaas jääb samaks. Kui majandusse tulid rasked ajad, siis meie käive kasvas, kuna meie strateegia on olla soodsaim piirkonnas. Üks saladusi on ka väga suur kliendibaas.
    2009. aasta detsembris, mil Teie tankla piirkonnas oli kütus muu linnaga võrreldes märgatavalt soodsam, ütlesite Päevalehele, et hinnad ajas alla Olerex. Milline on olukord praegu? Märtsi lõpust on hinnad meie piirkonnas olnud samal tasemel nagu mujal. Marginaal on minimaalne, kui seda üldse on. Selle on põhjustanud Neste ja Statoili võitlus, kus Neste eesmärk oli muuta automaat- ja mehitatud tanklate hinnavahet (Allase tankla on mehitatud - toim). Kellelegi pole palju mänguruumi jäänud. Viimane kuu on natuke parem olnud, vahepeal müüsime sisuliselt sisseostuhinnaga või isegi alla selle.
    Kes teile kütust tarnivad? Neste Eesti, Eesti Statoil, Mazeikiu Nafta Trading House ja MK Kamion. Viimase viie aastaga pole ühtegi uut tarnijat juurde tekkinud.
    Kuidas õnnestub teil olla kasumlikum kütuse maaletoojatest, pakkudes jaeturul neist suuremaid allahindlusi? Müüme ühe tanklaga rohkem kui mõni teine viie või rohkema tanklaga. Euro Oil teenis 14 tanklaga 180 miljonit müügitulu eelmisel aastal, meie käive ühe tanklaga oli 140 miljonit. Kui võrrelda ühe ja 14 tankla kulusid, on vahe märkimisväärne.
    Kas võite kinnitada, et pole ostnud kütust tundmatutelt firmadelt? Jah. Meie tarnijad on kodulehel ja mitte ükski pole tegevust lõpetanud või ära kadunud.
    Kas kõik tarnijad on kodulehel kirjas või on väiksemad puudu? Kõik. Oleme nii väike firma, et ei saa ühtegi möödapanekut lubada, mis puudutab kütuse kvaliteeti või tarnijate usaldusväärsust. Kui eksime, tähendaks see lõppu. Võib-olla suurfirmad elaksid probleemid üle.
    Kas teid on mõjutanud viimastel aastatel vohanud maksupettused kütuseturul? Meile pakuti samamoodi, tulid e-kirjad ja pakuti tunduvalt odavama hinnaga kütust. Me pole kunagi selle peale välja läinud. Me pole kunagi tahtnud võtta riski, et saame lühiajalise kasu, aga me pole ise 100% kindlad, et kõik on korras.
    <articlecontent_lisapealkiri> Kütuse hulgimüüja Linnakütus haihtus orbiidilt<p> Tunamullu käibe poolest kümne suurema vedelkütuse hulgimüüja hulka kuulunud OÜ Linnakütus kaotas eelmisel aastal kõvasti käivet ja väljus tänavu sootuks sellest ärist.
    "See on hästi pikk jutt... Sisuliselt on ju selge, et turg jaotatakse ümber suurtele tegijatele ja hinnad hakkavad tõusma. Pole mõtet vastuvoolu ujuda," sõnas firma omanik Peeter Kõluvere.
    Äripäevale on vihjatud, et Linnakütus oli ka üks firmadest, mis ostis kütust kevadel ulatuslikus käibemaksupettuses kahtlustuse saanud Hando Palmi ja Janek Aasma firmalt Skylux. Neilt tehingutelt jäi riigil Äripäevale laekunud vihje kohaselt saamata nii aktsiis kui ka käibemaks.
    Kõluvere kinnitas vaid seda, et Linnakütusel on tõepoolest üleval vaidlus Skyluxiga. Küsimusele, mis vaidlusega on tegemist, vastas Kõluvere, et asi on seotud tarnetega. Pikemalt ta sel teemal peatuda ei soovinud.
    Sisulist vastust ei andnud Kõluvere ka küsimusele, kas ta seoses oma firmaga või Skyluxi tegevusega on suhelnud uurimisorganitega. "Sellel alal pole võimalik maksuametiga mitte suhelda," ütles ta vaid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.