Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Säästumarketi reklaam pahandab Selverit
Säästumarketi reklaamid on paigutatud nii, et viitavad otseselt kaubandusettevõtetele. Siiski ei tunnista Rimi Eesti Foodi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja reklaamiseaduse eiramist. "Reklaam ei alaväärista ega halvusta ühtegi konkreetset kaubamärki," ütleb Lilleoja ja eitab, et tegemist on võrdleva reklaamiga.
Lilleoja sõnul pole tegemist kampaaniaga, vaid püsiva reklaamikontseptsiooniga. "Soovime, et termin "säästumarketim" juhiks tarbijate tähelepanu toodete ja teenuste hindadele Eestis laiemalt."
"Tõenäoliselt on mullune Rimi lihaskandaal ja nigelad majandustulemused pannud seda välismaist firmat otsima taas äärmuslikke meetodeid," oletab Heinver ja arvab, et suure rahaga tehtud kampaania tulemus piirdubki vaid sellega, et tekitatakse diskussioon reklaami eetilisuse üle. "Kas see kliente ka juurde toob, on küsitav."
Halvustav reklaam on keelatud. Reklaamiseadus sätestab, et võrdlev reklaam ei tohi olla halvustav või laimav konkurendi kaubamärgi, ärinime, toodete või teenuste või nende tunnuste või müügitingimuste suhtes. Reklaamiseadus loeb halvustavaks reklaamiks reklaami, mis otseselt või kaudselt alavääristab või mõnel muul viisil halvustab mõnda isikut, tegevust, tegevusala, toodet, teenust, äritegevust või muud reklaamis avaldatut.
Tarbijakaitseameti esmasel hinnangul on Säästumarketi kaubamärgireklaam kooskõlas reklaamiseaduse põhinõuetega.
Otsest vastuolu reklaamiseadusega ei ole ehk siis sõna-sõnalt lähenedes halvustust ei ole. Pigem on teema nn soovituslik, millele viitab ka lauses kasutatud sõna "peaksid". Kui teemat lahkama hakata ja vaadata konkreetselt lokatsiooni, siis võiks leida küsitavust. Juuresolevad reklaamid lähevad pigem valdkonda "kas nii on ilus teha!". Isiklikus plaanis jätab see konkreetne reklaam täiesti külmaks. Ilmselt on tegijatel olnud mõttes tekitada uus termin "säästumarketim hind", mis peaks saama mingit kindlat hinnaklassi iseloomustavaks sünonüümiks.