Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edu võti peitub väiksuses

    Tallinnas Linnu teel üliedukat 5+ Kütus tanklat pidava OÜ Kaubserv omaniku Peeter Allase sõnul peitub võlu just äri väiksuses - kui käive kasvab, kasvab ka kasum märgatavalt, kuna ettevõtte kulubaas jääb samaks.

    Järgneb intervjuu Peeter Allasega.
    Mis on Teile kuuluva tankla edu saladus?
    Meil on mitu aastat järjest käive ja kasum suurenenud. Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, siis on kasumi kasv ka kohe märgatav, kuna kulubaas jääb samaks. Kui majandusse tulid rasked ajad, siis meie käive hoopis tõusis, kuna meie tankla strateegia on olla kõige soodsam oma piirkonnas.Meie edu üks saladusi on ka see, et meil on väga suur kliendibaas. Kümne aasta jooksul oleme klientidele tasuta välja jaganud üle 30 000 kliendikaardi, millega vanas rahas sai 25 senti ja nüüd 1,6 eurosenti allahindlust. See toimib, meil on väga palju pikaajalisi kliente.
    2009. aasta detsembris, mil teie tankla piirkonnas oli kütus muu Tallinnaga võrreldes märgatavalt soodsam, ütlesite Eesti Päevalehele, et hinnad ajas toona alla hoopis Olerex. Milline on olukord praegu?
    Alates märtsi lõpust on hinnad meie piirkonnas olnud samal tasemel nagu mujal. Marginaal on väga minimaalne, kui seda üldse on. Sellise olukorra on põhjustanud Neste ja Statoili võitlus, kus Neste eesmärk oli muuta hinnavahet automaat- ja mehitatud tanklate vahel (Allasele kuuluv tankla on mehitatud - toim). Kellelegi pole väga palju mänguruumi jäänud. Viimased kuu aega on olukord natuke parem olnud, aga vahepeal müüsime kütust sisuliselt sisseostuhinnaga või isegi alla selle.
    Kes teile kütust tarnivad?
    Meil on neli tarnijat: Neste Eesti, Eesti Statoil, Mazeikiu Nafta Trading House ja MK Kamion. Viimase viie aasta jooksul pole meile mitte ühtegi uut tarnijat juurde tekkinud.
    Kuidas õnnestub teil olla kasumlikum kütuse maaletoojatest, pakkudes seejuures jaeturul neist veel suuremaid allahindlusi?
    Me müüme ühe tanklaga rohkem, kui mõni teine müüb viie või isegi rohkema tanklaga. Kui siin Postimees üks päev kirjutas, et Euro Oil teenis 14 tanklaga 180 miljonit krooni müügitulu eelmisel aastal, siis meie käive ühe tanklaga oli 140 miljonit krooni. Kui võrrelda kulusid, mis tekivad ühe tanklaga ja mis tekivad 14 tanklaga, siis vahe on märkimisväärne.
    Kas Te võite kinnitada, et pole ostnud kütust tundmatutelt firmadelt?
    Jah, seda ma võin kinnitada. Meie tarnijad on kodulehel üleval ja mitte ükski meie tarnija pole oma tegevust lõpetanud või kuhugi ära kadunud.
    Kas kõik tarnijad on teie kodulehel kirjas või on sealt väiksemad puudu?
    Kõik tarnijad on kirjas. Me oleme niivõrd väike firma, et me ei saa ühtegi möödapanekut endale lubada, mis puudutab kütuse kvaliteeti või tarnijate usaldusväärsust. Kui me selles eksime, tähendaks see lõppu meie tegevusele. Võib-olla suuremad firmad elaksid sellised probleemid üle, aga kui meie pakume halva kvaliteediga kütust või satume mõnda muusse tõsisesse probleemi, siis mitte keegi ei tule enam meile. Meil ei ole suuri lepingulisi kliente.
    Kas teie tankla tegevust on kuidagi mõjutanud viimastel aastatel vohanud maksupettused kütuseturul?
    Meile pakuti samamoodi, tulid e-kirjad ja pakuti tunduvalt odavama hinnaga kütust. Me pole kunagi selle peale välja läinud. Sügisel saab meil 16 aastat tegutsemist selles tanklas ja varemgi on olnud turul probleeme, näiteks ühel perioodil pesti diiselkütusest massiliselt värvi välja. Me pole kunagi tahtnud võtta riski, et saame lühiajalise kasu, aga me pole ise 100% klindlad, et kõik on korras.
    Kas kütuse hind teie tanklas jookseb kaasa ümberkaudsete konkurentide hindadega?
    Meil on sama hind, mis automaattanklates. Kui me näeme, et meie piirkonnas ehk Mustamäel, Kristiines või Õismäel on mõnes tanklas hind langenud, langetame kohe ka enda hinda muidugi. Kui toimub hindade tõstmine, tõstame enda hinna teistele järele siis, kui keegi ümberkaudsetest enam sellest soodsamalt ei müü.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.