Pühapäev 22. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tarbijakaitse: esimenekäik olgu airBalticu kassasse

Anne Oja 13. september 2011, 16:06

Tühistatud lennu reisijad peavad esimese sammuna pöörduma airBalticu kassasse, kust saab ka raha tagasi nõuda, soovitab Tarbijakaitseamet.

Kui reisija on lennujaamas ja ta saab infotabloolt, check-in töötajalt või lennuväravast teate, et lend on tühistatud, tuleb reisijal otsida üles airBalticu kassa ehk teeninduslett ning seal paluda lennufirma esindajal probleem lahendada. See tähendab  broneerida asendusreis või küsida tagasi lennupileti eest makstud raha juhul, kui reisija otsustab antud reisist loobuda, täpsustada hoolitsuse pakkumist, esitada nõue hüvitise maksmiseks jne. Vedaja teenindusletist saab nõuda ka kirjalikku tõendit lennu tühistamise kohta ning reisija õigusi tutvustavat teabelehte.

Lennu tühistamise korral on reisijal lähtuvalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 261/2004 õigus nõuda:

-          kas piletihinna hüvitamist või muid võimalusinagu näiteks alternatiivlendu reisi lõppsihtkohta jõudmiseks;

-          hoolitsust ehk ooteaja pikkusest sõltuvat toitlustamist, telefonikõnesid, majutust ning transporti lennujaama ning majutuskoha vahel. NB! Hoolitsuskohustus ei laiene tarbijatele, kes otsustavad piletiraha tagasi küsida ja alternatiivlennust loobuda;

-          hüvitist, mille määr sõltub lennu pikkusest ning marsruudist, samuti ooteaja pikkusest ning võib ulatuda 125 eurost kuni 600 euroni. Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamisel mitmest asjaolust - nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks. Juhul, kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda.

Kas hüvitist makstakse sularahas, pangaülekandega, tšekiga või reisitšekkides, sõltub osapoolte kokkuleppest. Peamiselt kasutatakse hüvitise maksmist ülekandega. Hüvitise maksmiseks tuleb reisijal teha lennuvedajale vastav kaebus/avaldus. Tarbijakaitseametile teadaolevalt on hüvitiseks pakutud ka hüvitise summa ulatuses vouchereid ehk  kinkekaarte, mis ei ole määrusega vastuolus, kui tarbija sellega nõustub. Kindlasti tasub voucheri vastuvõtmisel arvestada, kas ja kuidas seda reaalselt kasutada saab.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
15. September 2011, 09:06
Otsi:

Ava täpsem otsing