Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
airBalticu masskoondamine tabab ka Eesti töötajaid
Töötukassa kinnitas, et korraldab airBalticust koondatavatele töötajatele õppepäevi, et nad saaksid võimalikult valutult omale uue töökoha leida.airBaltic on taotlenud Eesti töötukassalt koondamiseks ka hüvitist. Kui palju Eestis asuvaid airBalticu töötajaid koondatakse, ei osanud töötukassa eile veel välja tuua.
airBaltic plaanib koondada 500 inimest, avaldas Läti lennundusametühingute liit uudisteportaalile Nozare.lv.
Koondamine toimub samamoodi nagu mujal ettevõtetes, kus ettevõtted püüavad töötajaile võimalikult vähe kompensatsiooni maksta, väitsid ametiühingud. airBaltic pakub samas töötajaile võimalust lahkuda ka vastastikusel kokkuleppel, lubades sel juhul välja maksta kahekordse kompensatsioonisumma.
Koondamine tuleneb eeskätt vanade Fokker 50 lennukite kasutamise lõpetamisest. Koondamise teine põhjus on reiside arvu vähendamine.
airBaltic andis senini tööd rohkem kui 1000 inimesele, kellest 400 olid stjuardessid ja stjuuardid.
airBalticust sule sappa saavad piloodid kuluvad tõenäoliselt marjaks ära piloote värvata plaanivatele Finnairile ja British Airwaysile, kes augustis meediale oma piloodiotsingutest pajatasid.
Finnairi kaugliinid Aasia suunal on loonud nõudluse palgata juurde ligi 30 pilooti aastas.
British Airways soovib 2016. aastaks oma palgale rohkem kui 800 lendurit.
Riia lennujaam peab plaani suurendada reisijate arvu kaks korda ehk 10 miljoni reisijani aastas, kuid airBalticuga tekkinud probleemid võivad lennujaama arengut pidurdada.
Riia lennujaamast saab lennata 88 sihtkohta, mistõttu lennujaama juhid loodavad hoida Balti lennundusliidri kohta ja mainet ka tulevikus, hoolimata airBalticu probleemidest, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Lihtne see aga pole, sest airBaltic lennutab 5 miljonist Riia reisijast aastas 3 miljonit.