Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turundusjuhid hoiavad eelarve samas kaalus
Turunduseelarve koostamisel on oluline ettevõtte strateegia ning turundusplaan. "Tuleb jälgida oma turuosa. Eelarve koostamisel vaadata, mis hakkab toimuma järgmisel aastal. Kui ollakse neljandal või viiendal positsioonil, siis turuosa suurendamiseks on vaja rohkem reklaami," kommenteeris Media House'i arendusjuht Hanno Kindel. "Turuliider saab ennast kaitsta väiksema panusega, teised peaksid agressiivselt investeerima, et oma turuosa parandada," märkis Kindel.
"Hetkeseisuga on meediareklaamiturult positiivseid uudiseid. 2012. aastal jätkab meediareklaamiturg kasvu. On tunda positiivsust, sest masu on läbi, SKP jm majandusnäitajad jätkavad kasvu," rääkis TNS Emori Balti regiooni juht Margo Veskimägi. Ta ootab, et järgmisel aastal kasvavad turunduseelarved 10%. Kasvu võimalikud pidurid on näiteks interneti "soleerimine", arvamus, et ollakse igal alal meister, ning seadusemuudatused, selgitas Veskimägi.
Ta soovitab järgmise aasta turunduseelarvet pigem natukene suurendada kui jätta samale tasemele. "Reklaami hinnad - kui vaadata nõudlust ja pakkumist - pigem tõusevad," tõdes Veskimägi.
Turul toimub kopeerimine. Elisa turundusjuht Karin Kanepi rääkis telekommunikatsioonituru kohta, et inimesed pigem hoiavad kokku ning ei ole nõus rohkem maksma. Ta rõhutas, et reklaamimaastikul on väga pakkumistepõhine kommunikatsioon, kõikjal on näha pakkumisi "Tule meile, meil saad seda ja seda". "Toimub väga kiire kopeerimine nii pakkumiste kui ka pakettide näol. Sellega tuleb arvestada. Tuleb olla väga hoogne ja kiire. Tuleb jälgida, mis turul toimub ja mida teeb konkurent," märkis Kanepi.
Mida Elisa peab silmas järgmist turunduseelarvet tehes? "Meile tundub, et tarbijate ostujõud ei ole suurenenud, seega on neile jätkuvalt oluline soodne hind. Mis tähendab seda, et inimene ei taha hüppeliselt rohkem maksta," sõnas Kanepi.
Ta lisas, et jätkuvalt on oluline kokkuhoid sideteenustelt. "Inimesed tahavad maksta kuus kindlat kuutasu, et ei tuleks üllatusi. Loomulikult räägitakse suurest nullist - et kõik on tasuta. Lõppkokkuvõttes huvitab tarbijat see, et arve on kontrolli all," selgitas Kanepi.
Telefon tasuta või soodsamalt. Madal hind on Kanepi sõnul oluline ka uute seadmete puhul. "Telefoni ei vaheta tihti välja ning ikka on hea, kui saab selle tasuta või soodsamalt," ütles Kanepi.
Elisa ei ole oma turunduseelarvet viimased 3-4 aastat kasvatanud. "Turunduseelarve ja reklaamimahud ei suurene järgmisel aastal," märkis Kanepi.
Solarise turundusjuht Georgi Viies tõdes, et turundusplaani ei ole võimalik väga pika aja peale teha. "Solarises teeme pool aastat ette, sest tavaliselt plaan muutub," rääkis Viies. Ta märkis, et turundusplaani tegemisel on tore, kui on strateegia olemas, kuid kõige tähtsam on see, milline on fookus. "Asja tuleb hoida siiski väga lihtsana. Samas olla huvitav ja seksikas," andis Viies nõu.
Nordea Panga turundus- ja kommunikatsioonijuhi Piret Reinsoni sõnul ei saa turunduseelarvega ootama jääda ja loota saab ainult iseendale. "Olles pangandussektori esindaja, siis ei saa üle ega ümber makrokeskkonnast. Pankadevaheline usaldus on hästi madal. Tuleks tegutseda tasa ja targu," sõnas Reinson.
Rohkem rõhku teenindusele. Nordea turunduskanalid on reklaam, müügikampaaniad, sponsorlus, otseturundus ning PR, loetles Reinson . "Panustame rohkem kuvandile, kanalitele ning teenindusele," visandas ta järgmise aasta turunduseelarvet.
"Meie võtmesõna on see, et me oleme aru saanud, et turundus ei ole individuaalne ala, see on seotud protsess. Ettevõte kui meeskond peab suunama oma jõupingutused ühes suunas," rääkis Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo.
Ta soovitas enne turunduseelarve koostamist teha turundusplaan. Statoil alustab Realo sõnul oma turundusplaani tegemisega üsna varakult. "Turundusplaani eesmärk ei ole ettevõtte pikaajalise strateegia muutmine, vaid pigem leida vastus küsimusele, mida peaksime tegema järgmise 1-2 aasta jooksul," märkis Realo.
Turundustiimi väljakutse reisibüroo jaoks on kindlasti see, et me konkureerime terve maailmaga, sest lennupileteid saab osta ükskõik mis veebilehelt nii välismaalt kui ka Eestist. Meil puudub oma toode, me ei telli mingeid tooteid ette. Toode tuleb tihtipeale üks päev enne ja juba järgmisel päeval tuleb seda müüa.
Turundusplaani tehes peame jätma endale palju ruumi.
Väljakutse turundustiimi jaoks on ka see, et laoseis pidevalt muutub, sest hinnad muutuvad ja seda ei saa kontrollida. Meil puudub klientidega otsene kontakt ehk meil on kõik peaaegu elektrooniline ning suhtlus käib e-posti teel, samuti on klientide dokumendid skanneeritud.