Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Konkurendid teevad valdkonna väärikaks

ÄP 20. september 2011, 00:00

Priit Tomp vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.

Mida arvate Delfi Diili turule tulekust? Tegemist on selles mõttes tervitatava sammuga, et süstib usaldust selle valdkonna vastu, mida mitmed pankrotistunud konkurendid on kahjustanud. Delfi pikka perspektiivi silmas pidava ettevõttena ilmselt soovis esmalt veenduda, et tegu on jätkusuutliku äriga.

Esialgsete tulemuste põhjal ei ole Delfi turule sisenemine turuosade jagunemist oluliselt mõjutanud.

Kui Postimees ja Delfi teevad jõuliselt väga häid otsuseid, kas te kardate ka oma turupositsiooni pärast? Kas loodate endiselt enim n-ö esimese tulija eelisele? Loomulikult hoiame silma peal konkurentide toimetustel, ent eeldatavasti üksnes oma kanalites saadava tasuta reklaami eelisega Cherry positsioone raputada ei õnnestu. Seda näitavad ka esialgsed tulemused.

Esimese tulija eelisele me ei looda, on ju mitu pika kogemusega turul olijat langenud uutest tahapoole. Küll aga võime olla kindlad oma üpris sõltumatule reklaamivõrgustikule, suurimale kliendibaasile ja tugevale meeskonnale.

Millal ja kuidas tuli idee teha selline äri? Mis andis Teile kindluse, et see äriidee töötab? Inspiratsioon tuli koos kaasasutaja Andres Susiga 2009. aasta lõpus Grouponi edust. Sel ajal oli ka Groupon suhteliselt nooruke ja ega sada protsenti kindlust ei olnudki. Polnud täpselt ju teada, kas see mudel on tohutult väiksemal turul üldse samamoodi rakendatav.

Kui tollasel palgatööl anti võimalus jätkata väiksema palgaga või lasta end koondada, siis oli selge, et peab hakkama pingutama Cherry käivitamise nimel.

Kuidas on võimalik teha toodetelt või teenustel allahindlust 50%, kui eelnev kasum ehk juurdehindlus on 25%. Kas enne Cherrysse panekut tõstetakse kunstlikult hind kõrgemaks ja petetakse inimesi? Põhjusi, miks üks või teine ettevõte allahindlusi pakub, on erinevaid. Kaupade juurdehindlus sõltub eelkõige kaupmehest endast. Võib-olla veidi primitiivne näide, kuid Coca-Cola kate võib restoranides küündida kuni 500 protsendini.

Siinkohal ei tasuks unustada, et tegu on ikkagi reklaami- ja turunduskanaliga, mida kasutades tavaliselt kaasnevad kulud.

Vaatamata "pakkumiste kasumlikkusele ettevõtjale" ei ole eriti märgata korduvaid pakkumisi. Kas on liiga suur kulu, ebapiisav tagasiside või hästi välja reklaamitud placebo raskel ajal? Esiteks ei vasta tõele, et korduvaid pakkumisi pole. Loomulikult on nad hajutatud, sest liiga sagedasti neid tehes kaotaks mudel ju mõtte. Hea näide on Estonian Air, kes on teinud Cherrys juba kolm kampaaniat.

Kuidas te kontrollite kaupmehi, kes tahavad teie kaudu oma toodet-teenust müüa, et nad pankrotis poleks jne. Kaupmeeste taustainfo kontroll on põhjalik ja moodustab märkimisväärse osa eeltööst.

Kasutame selleks kõiki võimalikke vahendeid: Google'i otsingut, uurime juhatuse liikmete või seotud isikute tausta, ettevõtete maksehäireid Krediidiinfos ja kaupmeestega seotud meediakajastusi.

Kas plaanite väiksemad konkurendid ära osta, et turuosa suurendada? Kohalikul turul pigem mitte, kuid oleme alati avatud läbirääkimistele, et arutada koostöövõimalusi.

Mis turge edaspidi sihite ja kas olete mõelnud ka IPO peale laienemise finantseerimiseks?

Pilgud on suunatud pigem (Ida-) Euroopale, kuid IPO vajadust veel hetkel ei näe.

Kuhu Cherry.ee-tüüpi äri edasi areneda saab? Millised on teie arenguplaanid? Tegemist on miljoni dollari küsimusega, sellele pole veel õiget vastust ka maailma mastaabis leitud. Meie panused on tehtud uutele toote- ja teenustekategooriatele ja uut tüüpi kanalitesse liikumisele. Hiljuti valmisid Cherry mobiiliversioon ning iPhone'i rakendus.

Samuti oleme viimasel ajal aktiivsemalt eksperimenteerinud teist liiki pakkumistega. Igal juhul hoiame kätt pulsil.

Mis toimub Cherryga 2-3 aasta pärast, kui majandus on jälle tõusul? Õigupoolest peaks Cherry edu kasvama koos majandusega üldiselt, kuivõrd meil müüdavad tooted ja teenused on olemuselt pigem sellised, mida ostetakse jõukamal perioodil. Seda näitavad ka maailma trendid.

Kuidas ja miks sai Teist ettevõtja? Esimesed kokkupuuted ettevõtlusega jäävad kooliaega, mil korraldasin meelelahutusüritusi. Ma arvan, et minust sai ettevõtja mitmel põhjusel: tahtsin korda saata ja luua midagi suuremat, vihkan kaheksatunniseid tööpäevi, armastan vabadust ja pidevat närvikõdi, sest kunagi ju ei tea, mis sind homme ees ootab.

Kui tihe rahakulutaja Te ise olete? Kui suure summa kulutate kuus meelelahutusele? Arvan, et meelelahutus on minule kui noorele ja sotsiaalselt aktiivsele inimesele üks põhilisemaid kulubaase.

Olen ise üks Cherry suuremaid kasutajaid, olles kokku ostnud ei vähem ega rohkem kui 147 voucher'it. Keskmiselt kulub kuus meelelahutusele 300 eurot.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. December 2011, 16:41
Otsi:

Ava täpsem otsing