Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Millised on need GPS-jälgimisteenused, mida kasutatakse vähe, kuid mille tarvitusele võtmine võimaldaks saavutada eelise konkurentide ees, kes kasutavad tavalisi GPS-jälgimisteenuste võimalusi?
Sajandivanune teooria väidab, et 80% efektiivsuse taga on 20% tööd ja vastupidi. Sama kehtib GPS-jälgimisteenuste kasutamises, kus väikse investeeringu ja tööga on võimalik tõsta ettevõtte tegevuse kvaliteeti ja vähendada kulusid.
Kõneldes GPS-jälgimisteenusega liitunud ettevõtete juhtide ja selles valdkonnas vastutavate inimestega, ütlevad pea kõik, et vaid selle teenuse kasutamise fakt on firma kulusid märgatavalt kahandanud (imeväel vähenevad kütusearved ja ületöötunnid).
Soetatud süsteemi on vaja kasutada vaid niipalju, et teha pistelisi kontrolle. Suurt kasutajapoolset pingutust pole tõepoolest tarvis.
Kuid 80%se efektiivsuseni jõuavad pea kõik, sealhulgas ettevõtte konkurendid. Missuguseid võimalusi peaks suutma pakkuda soetatud tarkvarateenus, et jõuda 100%ni ning olla konkurentidest edukam?
Näiteks tasub mõelda, et kui sõidukite teekonnad ja jooksvad kulutused on kontrolli all, siis kuidas saaks parendada kontoris töötavate inimeste ajakasutust igapäevaste probleemide lahendamisel.
Järgnevalt on toodud küsimusi ja kulukohti, mida peaks seireteenus aitama jälgida ja juhtida.
Kui palju probleeme põhjustab korralikult juurutamata sõidukite hooldamise süsteem?
Tihti selgub, et auto on juba ei tea mitu tuhat kilomeetrit üle hooldusvälba sõitnud või aasta tagasi üles märgitud korraline ülevaatus on meelest läinud. Kuna GPS-teenus peab odomeetrite üle niikuinii arvestust, saab kõik need mured lahendada nii läbisõidu- kui ka kalendripõhiste meeldetuletustega ning hooldustööde protsessi juhtimisega.
Seotus teiste äriprotsessidega ettevõttes: kas näiteks peatuse-, lähte- või sihtkohapõhised aruanded võiksid aidata klientidele arveid koostada?
Igapäevastele kliendipäringutele kuluva aja optimeerimine: kas sõidukite asukohtade, veoringide või tööpaikade kuvamine oma firma kodulehel või jagamine peatöövõtjaga võiks vähendada aega, mis kulub pideva infovahetuse peale?
Viimane 20% on igal ettevõttel isesugune. Samas on just see pingutus võti, mis aitab konkurentidest kvaliteedi või kasumlikkuse poolest eristuda.
Autor: Jüri Tarkpea