Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna ristmikel pidurdab Tallinn ise
Mis puudutab vingugaasi emissiooni ja energiasäästu, siis on tähtsad ka linnaliiklus, liiklusummikud. Suurim ummiku pesa Eestis on Tallinn ja Tallinnas Haabersti ring. Tallinn on vähemalt kahel korral pöördunud teie juhitava ministeeriumi poole struktuurifondidest abi saamiseks, sest ristmiku rekonstrueerimine maksab vähemalt 1/7 linnaeelarvest, linn üksi sellega hakkama ei saa. Mõlemal korral on abist keeldutud. Kas on lootust, et me ühiselt võtame käsile selle kõigile inimestele vajaliku asja? Räägime nüüd täpselt need Tallinna ristmikud selgeks. 2007. aastal käisin mitu korda tema kõrgeaususe härra Savisaare juures, pakkusin talle kolme ristmikku - Ülemiste, Russalka ja Haabersti. Ei kippu ega kõppu! Nii kaua kui lõpuks n-ö nagu purihamba tõmbasime välja selle Ülemiste, need tööd, mis praegu käivad. Nii et mul on ainukene sõnum: küsimus on ainult Tallinna valijatel. Ma olen täiesti veendunud, kui 2013. aastal Tallinna linnas toimub mingisugune muutus, tuleb värsket õhku, on kindlasti, ükskõik, kes on valitsuses, need ristmikud mõistlik lisada järgmiste transpordiinvesteeringute programmi 2014 ja sealt edasi. Mõlemad ristmikud, veel kord kordan, riigi taha ei ole jäänud. Võin veel lisada, meil olid seal ka raudtee ülesõidukohad - Pääsküla, Hiiu, Nõmme. Samamoodi, Tallinn loobus nendest projektidest. Need olid isegi valisuse korralduses sees. Olime sunnitud maha võtma. Selline on tegelik olukord.
Autor: Juhan Parts