Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto Euroopas – rikaste privileeg
Pole välistatud, et peagi tekib Euroopas kaheklassiline ühiskond: need, kel on auto ja need, kes ei saa omale autot lubada, vahendas äriuudiste portaal BFM.ru.
Sellist ühiskonda prognoosivad Auto Club Europa (ACE) ja autoklubi ADAC. Auto muutub taas tarbeesemest luksuskaubaks, mis mõjub kõige valusamalt nende rahakotile, kes käivad autoga tööl või kasvatavad lapsi.
Tänavu tehtud uuringu kohaselt vastab vaid 48% Saksamaa teedel vuravatest autodest tehnilistele normidele. Autoomanikud hoiavad kokku nii remondilt kui ka hoolduselt. Iga neljas masin on üle 12 aasta vana, saksa auto keskmiseks vanuseks on 8 aastat. Üle 9 aastastest sõidukitest on 70%-l tehnilisi puudusi. Puuduste nimekiri on seejuures 10 korda pikem kui kuni kolmeaastastel sõidukitel.
Analüütikud märgivad, et viimastel aastate on auto kaotanud oma tähenduse väärtuste süsteemis. Paljude jaoks on sõiduk muutunud millekski kergelt väljavahetatavaks, umbes nagu külmik seda on. Isegi Porschega on raske kellelegi muljet avaldada.
Kuigi arvati, et majanduskriis lööb luksusautode müügil jalad alt, pole seda aga tegelikult juhtunud. Premium-klassi autode müük on kasvanud isegi kaks korda kiiremini kui autoturg tervikuna. Auto ostul on esile tõusnud emotsionaalne moment, samal ajal kui autofirmad peavad konkureerima mitte teiste autofirmade, vaid reisikorraldajate ja golfiväljakute ehitajatega.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.