Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eksport vajab riigi abi, kuid tegusid, mitte suuri sõnu

    Täna kirjutab Äripäev, et Hiina suurte sammudega arenev majandus on pannud ka Eesti ettevõtja sinnapoole piiluma ja ekspordivõimalustest rääkima. Paraku näitab nende riikide omavaheline kaubanduskäive, et tihti jääb soov Hiinas äri ajada pelgalt jutu tasemele - näiteks mullu müüsid eestlased Hiinasse kaupu ja teenuseid kokku 121,6 miljoni euro eest, mis on võrreldav mahuga, mis Eesti eksportis Briti Neitsisaartele.
    Ometi on eksport uuema aja Eesti kuumim teema, levinuim sõna. Eriti ametnike suus. Nii kubisevad ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) viimaste aastate pressiteated ekspordijutust. Kuid Äripäev ei näe ei suuri tegusid ega erilisi saavutusi. Jah, Eesti osales Hiinas EXPO-l. Jah, EASi kasvutoetused keskenduvad eksportivatele ettevõtetele. Väiksematest programmidest-projektidest-sümpoosionitest rääkimata. Kuid ometi, piisab Äripäeval vaid sellesama EASi esindajalt Hiinas paluda kommentaari Hiinas tegutsevate Eesti ettevõtete kohta, kui saabub vastus: "Hiinast impordivad täna hinnanguliselt sajad Eesti ettevõtted, ekspordivad kümned. Sellistest, millel oleks Hiinas oma esindus ning töötajad, mul ülevaade puudub."
    Mis mõte on infopuuduses vaevleval esindusel? Sellisel, kel pole infot sihtriigis tegutsevatest kaasmaalastest ning kelle olemasolust pole omamaistel ettevõtjatel sageli aimugi? Ja ometi on EASil praegu Shanghai kõrval välisesindus Ukrainas, Londonis, Hamburgis, Stockholmis, Helsingis, Peterburis, Moskvas, Silicon Valleys ja Tokyos. Esinduslik nimekiri, kas pole?
    Äripäeva arvates pole meil aga esindamist lihtsalt esindamise pärast väga vaja. Kui sisulist tööd ei toimu, pole vaja raha raisata, esindamisega saab ka diplomaatiline korpus hakkama. Ning kuna me kuulume Euroopa Liitu, ajavad asja ära ka teiste liikmesriikide esindused.
    Kuidas riik saaks eksportijaid paremini, sisukamalt aidata? Sellele küsimusele vastamiseks pole vaja kalleid turu-uuringuid teha - vastuse leiab siitsamast Äripäevast. Nimelt kirjutas maailma suuremate ehitusvahutootjate sekka kuuluva Krimelte juhatuse esimees Jaan Puusaag juba 2009. aasta 17. aprillil Äripäevas pika arvamusartikli sellest, kuidas riik võiks kõige paremal moel eksportijaid aidata.
    Riiklik kaubandusesindus. "Maailmas ei ole haruldased riiklikud kaubandusesindused, mis osutavad logistika- ja tollimisteenust oma riigi ettevõtetele. Samuti võib sealt saada juriidilist abi. Seal töötavad kohalikud spetsialistid. Kinni maksavad selle loomulikult need ettevõtted, kes teenuseid kasutavad," kirjutas Puusaag. "Selline keskus aitaks korraldada logistikat, sest ühendaks erinevate eksportööride logistika, tunneks kohalikke olusid, annaks juriidilist nõu ja aitaks ka kommunikatsioonibarjääride ületamisel. Tegu oleks omamoodi inkubaatoriga, mis lisaks tööstustoodangu ekspordile aitaks ka teenuste eksporti."
    Puusaag tegi ka väga konkreetse ettepaneku, kuhu üks sellistest kaubandusesindustest rajada - Balkani poolsaarele, täpsemalt Horvaatiasse. Sest seal on palju arenevaid majandusi ning Euroopa Liitu pürgivaid riike. Võtaks lõpuks sõnal sabast!
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.