Turism - Eesti tähtsaim ekspordiartikkel

Tarmo Mutso 28. september 2011, 00:00

Turism on Eesti tähtsaim ekspordiartikkel. See ei ole liialdus. Edukas, kasvav ja arenev turismisektor, mis moodustab praegu umbes 7% SKPst, on Eesti rahvusvahelise konkurentsivõime nurgakivi. Selle arengud mõjutavad otseselt või kaudselt meid kõiki. Alates Eesti taasiseseisvumisest on riik, omavalitsused ja ettevõtjad teinud koostööd ning otsinud lahendusi, kuidas olla konkurentsivõimeline turismitööstuses, kuidas muuta meie omapära konkurentsieeliseks ehk kokkuvõttes - kuidas saavutada edu?

Kasvumootor transport. Pole kahtlust, et turistide arvu kasvu mõjutab uute transpordiühenduste loomine. Tallinna lennujaam, mis on tänavu olnud üks kiiremini arenevaid lennujaamu Euroopas, on kasvatanud reisijate arvu ligi 40% võrra. Lennureisijate kasvule on kaasa aidanud uute otseliinide avamine viimase aasta jooksul. Ryanair, Blue1, EasyJet ja Estonian Air on tänavu avanud Tallinnast kokku 13 täiendavat liini.

Transpordiühenduste kõrval on oluliseks suunaks konverentsi- ja äriturism. Aprillis külastas Eestit EASi kutsel 50 ürituse- ja konverentsikorraldajat kolmekümnest Euroopa riigist. Konverentsi "Meet Estonia" raames oli meie eesmärk tutvustada ühelt poolt Eestit kui majanduslikult hästitoimivat ja eurotsooniga ühinenud väikest e-riiki, mille pealinn on ühtlasi Euroopa kultuuripealinn. Pole kahtlust, et UNESCO maailmapärandisse kuuluv Tallinna vanalinn on Eesti turismisektori särav visiitkaart, kuid kaugeltki mitte ainus.

Euroopa turismisihtkohtade väärtustamise programmi EDEN raames valisime tänavu juba neljandat korda Eesti avastamata aaret. Seekordse konkursi fookuses olid kohalikul ajalool põhinevad vaatamisväärsused, mis on pärast taastamist muutunud kohaliku turismiettevõtluse ja kogukonna edendajaks. Läbi tiheda sõela jõudsid konkursi finaali Hiiumaa Kõpu, Ristna ja Tahkuna tuletornid, Olustvere mõis ja Vihula valla kolm kaunist mõisa - Palmse, Sagadi ja Vihula. Just viimased kolm mõisa valiti ka konkursi võitjaks - eile õhtul tunnustati Brüsselis EDENi galal kolme Lahemaa mõisa kogu Euroopa turismisektori ees.

Eesti muutmine atraktiivseks turismisihtkohaks nõuab järjepidevat tööd. Oleme viimastel aastatel panustanud sellesse, et luua üha eripalgelisi, erinevatele sihtrühmadele mõeldud turismitooteid, mis looksid väärtust üle Eesti. Töö turismivaldkonna paremaks ja efektiivsemaks muutmiseks ei lõpe kunagi.

Usun, et Eestit saadab jätkuvalt edu, kui oleme töökad, teeme koostööd ja väärtustame ühist pingutust; oskame välja tuua erilise, mis meil pakkuda on ja oleme selle üle uhked ning kui tahame ka tulevikus kliendikeskselt, aga samal ajal targalt ja innovaatiliselt mõelda, et käia ajaga kaasas.

Sügis on värviline aastaaeg ning sellega seoses soovitan siiralt - puhka Eestis ja saa sellest ilust osa!

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2011, 19:02
    Otsi:

    Ava täpsem otsing