Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Värskendaks Partsi mälu

    Soovin ministri mälu veidikene värskendada. Tallinna suurprojektide rahastamise seisukohalt tähtis transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kinnitati 6. märtsil 2008, kuid seda muudeti valitsuse 21. aprilli 2009 korraldusega ilma linnaga läbi rääkimata. Selle otsuse alusel lülitati kaks Tallinna suurprojekti - Põhjaväila ja Russalka ristmiku ehitus (välisabi 502,5 mln krooni) ning Nõmme raudteeülesõidu rekonstrueerimine (välisabi - 108,4 mln kr) mainitud kava põhinimekirjast välja. Sellise otsusega Tallinn nõus ei olnud, millest teavitasime ka majandusministeeriumi.
    Kahjuks näitas nimetatud otsus riigi ebajärjekindlust tähtsate arenguprojektide üle otsustamisel ning soovimatust teha konstruktiivset koostööd vabariigi pealinnaga.
    Arusaamatu oli ka Nõmme raudteeülesõidu projektiga toimunu. Kui riik koostas transpordi investeeringute kava, esitas linn 10. mail 2007 taotluse nii Pääsküla kui ka Nõmme raudteeülesõitude rekonstrueerimise projektide investeeringute kavva lülitamiseks. Riik praakis Pääsküla projekti välja. Hilisem linna korraldatud tasuvusuuring näitas, et nii majanduslikult kui ka kogu linna liiklusskeemi optimaalse lahenduse seisukohalt oleks otstarbekas rekonstrueerida esmalt just Pääsküla raudteeülesõit. Sellest lähtuvalt tegi linn 22. detsembril 2008 riigile ettepaneku asendada Nõmme projekt investeeringute kavas Pääsküla projektiga. Ettepanek jäi aga rahuldamata, tagatipuks lülitati Nõmme projekt kava põhinimekirjast üldse välja.
    Haabersti ristmiku rekonstrueerimist pole aga siiani abikõlbulikuks projektiks peetud, mis tähendab, et kogu finantseerimine on linna kanda. Arvestades projekti maksumust, on selle elluviimine võimalik pärast Ülemiste ristmiku valmimist.
    Lõpetuseks avaldan lootust, et järgneva programmperioodi aastad kujunevad ELi struktuurivahendite rakendamisel Euroopa Komisjoni, Eesti riigi ja Tallinna koostöös senisest märksa edukamaks. Usutavasti mõistavad kõik, et ainult üheskoos tegutsedes suudame ellu viia ELi ühtekuuluvuspoliitikat, mis tagaks nii Eesti kui ka kogu Euroopa globaalse konkurentsivõime ning oleks oluliseks hoovaks majanduskriisist väljumiseks.
    Kommentaar 22. septembri Äripäevas avaldatud majandusminister Juhan Partsi väitele
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Nordeconi nõukogu tegi ettepaneku dividende mitte maksta
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.