Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-kommertsi suurim probleem on usaldamatus
E-kommertsi suurim probleem on usaldamatus, selgus Eesti internetiturunduse aastakongressil Best Internet.
E-kommertsi suurim probleem on usaldamatus, ütles kongressil esinenud EMT ärikliendidivisjoni direktor Jüri Kriisemann.
Temaga nõustus ka uuringu "Eesti e-kommerts 2011" läbiviija Henrik Aavik. Veel joonistusid üheksa ettevõtte vastustest välja probleemid nagu väike turg ja kulukas e-kaupluste arendamine, selgitas Aavik.
Eestis võib veebipoeks pidada umbes tuhandet firmat. Turu suuruse vastu aitab Aaviku sõnul võidelda teistele turgudele laienemisega.
Kõige tulemuslikumaks turunduskanaliks pidasid vastajad e-maili. Mainiti ka teisi kanaleid, aga 77% pidas e-posti parimaks. Vaid üks üheksast vastajast ütles, et saadab personaliseeritud e-kirju, kus on arvesse võetud ka kliendi eelnev ostukäitumine.
Blogimist pidas oluliseks 44% vastanutest. Viiendik vastanutest ei kasuta Facebooki ega Twitterit turunduses. Facebooki peetakse praegu juba sotsiaalvõrgustike standardiks, lisas Aavik.
Reklaamis on kasutusel erinevad kanalid nagu printmeedia, televisioon ja internet. Veebipoed on endiselt kinni selles, et püüavad kliendile meeldida peamiselt läbi selle, et nad on tavapoest odavamad, selgus Best Internetil.
Autor: Kadrin Karner, Indrek Kald
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.