Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    KUIDAS? Sponsorilt miljoni väljarääkimine pole võimatu

    "Olen veendunud, et igale projektile on võimalik sponsorit leida, kuid seal on omad tingimused," lausus Viini ülikoolis lektoriametit pidav Hodkevich, kelle kitsas eriala on, kuidas eraettevõtjatelt edukalt sponsorlust välja rääkida.
    Sponsorluse otsijad peavad tema soovitusel kindlalt teadma, mida nad tahavad, neil on selge sõnum ning projektil peab olema mingisugune sotsiaalne seos - projekt peaks olema oluline kellegi jaoks maailmas, riigis, linnas või näiteks naabruskonnas.
    Need põhitõed on Hodkevichi toitnud 1999. aastast. Sellest ajast alates on lektor olnud kaasosaline 8000 sponsorlusprojektis, kolmveerand neist on olnud edukad ja saanud toetust.
    Konfidentsiaalsusnõuete tõttu ei saa Hodkevich välja öelda, mis on suurim summa, mille ta on välja rääkinud.
    "See on saladus, mille ma pean endaga hauda kaasa võtma, kuna see on osa konfidentsiaalsusest. Kuid sellel summal on kuus nulli ning valuutaks on euro," tunnistas ta.
    Kui projekt pole toetust saanud, on lektori hinnangul põhjusteks liiga lühike tähtaeg või pole projekti sõnum ettevõtja jaoks selge olnud. Viimased kaks-kolm aastat on ka majanduslangus jätnud kultuuri- ja spordiinimesi ukse taha.
    Sponsor ei tähenda raha, vaid partnerit. Paljud projektid tahavad sponsorlust ning suured ja tuntud ettevõtted saavad kümme taotlust päevas, mis teeb kuus 200 taotlust. Neid kõiki sponsoreerida on võimatu.
    "Sponsori otsimine ei tähenda raha, vaid partnerluse otsimist. Nagu iga partnerluse puhul, tuleb leida ühine pinnas ning mida kiiremini mõlemad partnerid sellest aru saavad, et nad on ühel tasemel, seda parem," rääkis Hodkevich ja lisas, et tuleb aru saada, millised vajadused on sponsorfirmal - see loeb väga palju, kas projekti sihtrühm kattub firma vajaduste, soovide ja eesmärkidega. "Sponsorluse otsused võetakse vastu firma kõige kõrgemal tasandil ning lõpuks on oluline, kas sa suudad leida ühise lingi," ütles ta.
    "Olen intervjueerinud rahvusvahelisi firmasid, nagu näiteks Siemens, ning olen üritanud välja selgitada, miks nad üht projekti sponsoreerivad ning teist mitte. Enamasti on välja tulnud, et firmad otsivad kunstis oma teist mina. Näiteks IBM on innovaatiline tehnoloogiafirma ning kunstis ja kultuuris otsivad nad samuti kedagi, kes oleks innovaatiline ning kes võib-olla kasutab tehnoloogiat," selgitas Hodkevich.
    Sponsorid otsivad endi sarnast. "Ehk firmad otsivad kunstis sarnast sõnumit, nagu neil endil on. Sümpaatia on täpp i-tähel," sõnas lektor. Laskesuusatajaid Priit Viksi ja Eveli Sauet sponsoreeriva Hiiumaa firma Dagöplast kontorijuht Raili Saame ütles, et kuna Saue on pärit Hiiumaalt, siis tema puhul sai määravaks taust. Saame, kes tegeleb sponsorlustaotluste eelhindamisega, ütles, et plastitootmisfirma Dagöplast omanik Leif Andersson sponsorlust Hiiumaalt väljapoole ei suuna. Saame selgitas, et toetust on küsitud kogu aeg väga palju ja väga erinevatel aladel ning väiksemat sponsorlust tuleb Hiiumaal ka praegu ette.
    Saame rääkis, et firma e-kirjakasti tuleb tihti juhuslikke pakkumisi ning kuigi firma omanik on välismaalane, tuleb huvitaval kombel palju eestikeelseid kirju. "See, kes toetust ja tuge otsib, võiks endale tausta selgeks teha, et kust ta seda otsima tuleb ja mis ettevõttega tegemist on."
    Saame sõnul on lihtne neid kirju kustutada, mis on paisatud lugematule arvule juhuslikele firmadele. "Aga kui inimesed on ukse taga ja tahavad endast rääkida, on see õige lähenemine. Viks ja Saue on selles mõttes hästi tublid ja väga suure töö ära teinud," ütles Saame. Ta lisas, et praegu on Saue sponsorlusleping lõppenud, kuid firma omanik on andnud mõista, et see ei pruugi jääda viimaseks korraks.
    Muusikute elu keerulisem kui sportlastel. "Kõige lihtsam on sponsoreid leida sportlastel, kuid klassikaline muusika jääb paljudele kaugeks," tõdes Eesti Interpreetide Liidu juhatuse liige ja pianist Age Juurikas.
    "Suurfirmad, kel on traditsioon ja töötav mehhanism toetada, sponsoreerivad pigem suuremaid organisatsioone. Leidub ka väheseid eraisikuid, kes tutvuste kaudu üksikuid artiste mõningal määral toetanud on," selgitas pianist. Tema sõnul on toetuste taga ka isiklikud kontaktid, sest enamasti firmad lihtsalt küsimise peale raha ei anna. "Eesti ettevõtjatel pole harjumust sponsoreerida ja nad on natuke kitsid ka."
    SEB jaoks tähendab sponsorlus eelkõige laiemat vastutuse võtmist ühiskonna arengus. Ühe juhtiva pangana soovime anda oma panuse siinse ühiskonna arengusse, toetades nii kultuuri, haridust, tervisesporti kui ka looduskeskkonda. Projektide valikul on meie jaoks tähtis toetatava projekti olulisus ühiskonnas, selle laiapõhjalisus ning seos panga väärtustega. Samuti eelistame pikaajalist partnerlust, sest ühiskonnas soovitavate muutuste toetamiseks on vaja järjepidevust ning eesmärkidele pühendunud koostööpartnerit.
    Taotlusi sponsorluse saamiseks laekub iga nädal 2-3. Oleme kindlasti avatud uutele ideedele, kuid hindame projekti puhul laiapõhjalisust ning pikaajalist visiooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.