Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jõgevamaa ettevõtete TOP aastal 2010: Ettevõtja: pea pole vaid mütsi kandmiseks

    Äripäev Jõgevamaa TOPis osutus kõige edukamaks ettevõtteks Sadala Piim, mis spurtis mulluse tabeli 49. kohalt tänavu esimeseks. Ka teine koht läks samasse kohta, selle napsas ka Heino-Mart Kalde osalusega ettevõte Sadala Agro OÜ, mis eelmisel aastal oli kohal number neli.
    Helistades Heino-Mart Kaldele kostab keset masinate müra asjalik hääl. Kui uurin, kas oleks hetk aega rääkida, vastab Kalde, et mis siin ikka rääkida, tööd on vaja teha. Aga lisab, et eks te proovige uuesti. Helistan siis kokkulepitud ajal tagasi ja Kalde pole sugugi jutualtimas meeleolus. Pikapeale saan aru, et põhjuseks pole mitte tõrjuv hoiak, vaid tõsine töömeelsus ning oma ettevõttele orienteeritus.
    Järgneb intervjuu Heino-Mart Kaldega:
    Kuidas ise möödunud aastaga rahule jäite? No rahule kindlasti ei saa jääda, ilmastik juba tegi nii, et ei saa rahule jääda.
    Kuid vaatamata sellele oli teie ettevõte Jõgevamaa TOPis kõige edukam ettevõte. Nojah.
    Mida Te arvate, milliseks käesolev aasta kujuneb? Ma ei ütle midagi, ma pole ennustaja. Ma pigem püüan teha, kui juttu ajada (naerab).
    Kas plaanite tulevaks aastaks ka investeeringuid? Praegu ei tea veel midagi, ei ole midagi veel otsustatud. Eks näeb, kui siin kõik otsad kokku saab.
    Erinevad majandusanalüütikud saadavad erinevaid signaale majanduse käekäigu osas. Kas Teie kardate uut kriisi? Mina ei arva midagi, kui on käes, siis ütlen. Minu eriala on põllumajandus, seda küsimust peate pankuritelt ja targematelt küsima. Las nemad ennustavad.
    Mis on põllumajanduses Teie hinnangul praegu suurim mure? Neid muresid on kogu aeg ja need on selleks, et neid lahendada. Need on igapäeva jooksvad asjad. Eks me ole sellest vanast asjast juba õppinud, et kui sa ise välja ujud, siis ujud. Ja kui ei uju, siis lihtsalt ei uju.
    Peale iseenda pole kellegi peale loota? Elu üldiselt näitab seda jah.
    Septembris sai Eestil üheksa kuud euroga liitumisest, mis emotsioonid Teil seoses sellega on? Kui sa väljaspool suhtled, siis nüüd on lihtsam suhelda. Muid erilisi emotsioone pole. Olgu raha, mis see on, sisulist vahet iseenesest pole. Hinnad oleksid tõusnud ju nagunii. Midagi negatiivset selles küll pole. Kui majandus langub teistel, siis langeb ka meil. Meie oleme nii pisikesed, et meist ei sõltu midagi. On see Eesti kroon või euro - vahet pole.
    Kas tuleva aasta eelarvet tehes olete konservatiivne? Ikka jah. Keegi ei ütle ju mis siin veel tuleb. Kui me peame neid toetama, kes meist mitu korda paremini elavad, siis...Põllumajanduse toetused on meil mitu korda väiksemad, kuid, kui meilt küsitakse abipaketi jaoks raha, siis me oleme kõik võrdsed. Aga kui me uurime, et kas need toetused võiksid ka siis ühesuured olla, siis vastatakse ei. Siin on ebakõla! Siin ilmas õiglust pole kunagi olnud ja seda ei maksagi tahta, nii sinisilmne ei tasu olla.
    Lihtsalt selles valdkonnas tuleb tööd teha selle nimel.
    Minister Jürgen Ligi ütles, et majandust hoiab tagasi hirm, et ettevõtjad ei julge investeerida ja suuri plaane ette võtta? Ei ütleks, et see on hirm. Pead lihtsalt mõtlema ka, mida teed, et üldiselt inimesele pea ongi antud ju mitte mütsi kandmiseks, vaid mõtlemiseks. Ma arvan, et sel masul on ka positiivsed küljed. Tuleb mõelda ja korralikult mõelda, mitte uisapäisa tegutseda.
    Autor: Kaisa Tahlfeld
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.