Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalev sai sisse uue hoo

    Kalevi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul ei ole Kalevis uute omanike käe all selles mõttes midagi muutunud, et endiselt on tegu Eesti ettevõttega, mida juhivad ja kus töötavad kohalikud inimesed ning toodetakse Kalevi kaubamärgi all maiustusi. "Samas on vale väita, et muudatusi pole üldse toimunud. Kõige olulisema asjana võib välja tuua uue hoo tootearenduses ja turunduses Eesti turul. Oleme senisest rohkem tähelepanu pööranud koduturu tarbija eelistustele ja sellega seoses turule toonud mitmeid uusi tooteid ning tooteuuendusi," märkis ta.
    Rangemad nõuded. Kaare ütles, et uuele tasemele on viidud ka toiduohutusalane tegevus, kus kuni tooraine vastuvõtust valmistoodangu väljastamiseni järgitakse Orkla rangeid nõudeid, mis põhinevad Briti toiduohutuse standardil. "Väga palju oleme panustanud ettevõtte tootmisefektiivsuse kasvatamisse ning teinud seal ka märkimisväärseid edusamme," lisas ta.
    Tänu uuele omanikule on Kalevil avardunud võimalused tootmisseadmetesse investeerida. "Väiksemaid investeeringuid oleme teinud juba sel aastal ja soetanud mõningaid uusi seadmeid, kuid olulisemad investeeringud seisavad ees järgmisel aastal," märkis Kaare.
    Edaspidi plaanib Kalev suunata pilgu peamiselt naaberturgudele. Olulised projektid on töös Venemaal ja Soomes.
    Uuringufirma AC Nielsen andmetel on Kalevi mahuline turuosa Eesti maiustusteturul viimased kuus kuud olnud 39,2 protsenti. Talle järgneb Fazer 9,1 protsendiga.
    Fazeri juhid ei usu ajalooliselt armastatud brändide löömisse, kuid see pole ka ilmvõimatu. "Igas riigis on oma šokolaadil oma ajalugu ja kõigil turgudel oma lemmik. Soomes on see Fazer, Eestis Kalev ja pärast neid käib poeriiulitel tihe konkureerimine teiste tootjate vahel," rääkis eelmisel nädalal Eestit külastanud Fazeri pagaritoodete ja maiustuste tootmise Baltimaade juht Jesper Åberg. "Ajalugu on selgelt näidanud, et kohalikku ajaloolist šokolaadibrändi on väga raske lüüa. Vähemalt me ei usu, et soomlaste südamest suudaks keegi võtta ära Fazeri. Kuid ma usun, et me saame oma positsiooni Balti turul parandada ja et meil on ruumi kasvada," ütles ta.
    Fazeri Eesti juhatuse esimees Kristjan Kongo lisas, et Kalevi võitmine vähemalt mõnes tootesegmendis ei ole päris võimatu: "Kui vaadata šokolaaditahvlite müüki, siis number üks šokolaad Eestis on Karl Fazeri piimašokolaad tervete metsapähklitega. Pärast seda Geisha ja siis Kalevi šokolaadid. Arvestades, et me ei ole sellele tootele väga palju meediatoetust teinud ja oleme number üks, siis see on tulenenud kõik tootest endast."
    Küsimusele, kas Fazer võiks kohalikku suurtegijat võita selle äraostmise teel, vastas Åberg, et Kalevi tegevust on nad aastaid jälginud. "Nende positsioon on väga tugev ja see on atraktiivne ettevõte, kuid sel korral olid norrakad kiiremad."
    Kaare selgitusel oli Kalevi otsesest majandustegevusest tulenev kahjum mullu 0,4 miljonit eurot, ülejäänu moodustus raamatupidamislik-tehnilise ümberarvutuse käigus, kus kaubamärkide kaetava väärtuse testimisel tehti ümberhindlus.
    Kalevi juht on optimistlik. Selle aasta oodatavate tulemuste kohta ütles Kaare, et börsiettevõtte tütarfirmana ei saa nad prognoose avalikustada. "Üldiselt võib öelda, et Kalevil läheb hästi. Oleme võitnud turuosa, turg tervikuna on kasvanud ning mitmed efektiivsuse suurendamiseks rakendatud meetmed annavad esimesi tulemusi," lisas Kaare.
    Fazer Eesti eelmise aasta kahjum oli 0,2 miljonit eurot. Kongo selgitas, et maiustused moodustavad käibest umbes 30%, majandustulemusi mõjutab enim pagaritoodete käekäik. "Kui näiteks jahu hind tõuseb, siis see mõjutab kogu ettevõtte tegevust tugevalt."
    Sellel aastal loodab ettevõte vähemalt nulli jääda.
    Nii Fazeri kui ka Leiburi juhi hinnangul jätkub pagaritoodete turul võitlemine turuosa pärast. Samas ollakse eri arvamusel tarbija hinnatundlikkuse suhtes.
    Leiburi juhi Asso Lankotsi sõnul võib nii enda seisukohast kui ka konkurentide käitumist vaadates öelda, et praeguse turuosaga pole rahul keegi.
    Fazer Eesti juhi Kristjan Kongo sõnul tahab kolme suurema tootja kõrval positsiooni võita rida väiksemaid pagaritöökodasid. Ta ennustab, et suurimate leiva-saiaturu osaliste vahed hakkavad samm-sammult vähenema. "Suured tootjad võrdsustuvad rohkem. Ja kuna Eesti turg on nii väike, siis tehes kas või mingi kampaania, on võimalik väga ruttu saada turuosa. Kui konkurent teeb kampaania otsa, võid sa sellesama turuosa järgmise kahe kuuga kaotada."
    Kongo peab Eesti turgu endiselt väga hinnatundlikuks. "Kui batoonsaia hind on ikka kollase sildiga, siis see läheb müügiks," ütles ta.
    Lankots leiab aga, et väga tugev hinnavõitlus tööstuste ja jaekaupmeeste vahel jäi eelmisesse aastasse. "Praegu on olukord võrreldes toonasega oluliselt stabiilsem. Tasapisi on hakatud aru saama, et kvaliteetse ja eristuva kauba-teenuse eest on võimalik turult kõrgemat hinda saada."
    Leiburi kasum oli eelmisel majandusaastal 2,4 miljoniteurot. Lankots prognoosib, et kasum tuleb eelmisest aastast parem ja see tuleneb eelkõige ekspordimahtude olulisest suurenemisest.
    Praegu ekspordib Leibur 45% toodangust. Lankotsi sõnul on Leiburi tugevuseks välisturgudel üks Euroopa modernsemaid nn röstitoodete tehnoloogiaid.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.