Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tee-ehitajad paremat tulevikku ei oota

    Pärnumaa Teed on üks 17 ettevõttest, mille käive mullu suurenes. Tööd tegi firma 4,7 miljoni euro eest. "Kui käive poleks suurenenud ja tööd olnud, ei oleks numbrid nii ilusad. Raske on, tööd vähe ja hinnad on, nagu on," ütles esimest kord TOPi ja kohe kuuendale kohale tõusnud ettevõtte tegevjuht Uno Kask.
    Lemminkäinen Eesti ASi tegevjuht Sven Pertens kommenteeris: "Ütleme nii, oli läbi ajaloo kõige kehvem aasta, ootasime suuremat kasvu. Käive käibeks, aga finantstulemus oli üle aastate nõrgim," ei olnud 35 miljoni euroga tee-ehitusettevõtete käibe TOPi teise koha omanik numbritega rahul. "Täielik põhi. Üldine turg kuivas kokku 2008. aastal, mil langus oli 25-30 protsenti, 2010. aastal oli langus veel 10 protsenti."
    Polarwerk OÜ tegevjuhi ja ühe omaniku Margo Jägeri sõnul oli ettevõte 22protsendiline rentaablus mullu hea, kuigi käive kukkus. "Eelmisel aasta igal pool hinnad tõusid, kuid ehituses hinnad langesid. Konkurents hoiab hinnad all," ei olnud ta turuga rahul.
    TOPis kolmandale kohale maandunud Moreen OÜ tegevjuht Juss Maurer ütles, et eelmine aasta hakkas juba natuke paremini minema. "2009. aasta oli üks kehvemad," selgitas ta, lisades et ettevõte siiski miinusesse ei ole läinud.
    Hangete saatuse otsustab mõnisada eurot. "Juhuse läbi õnnestus saada keerulisemaid töid, et midagi teenida. Lihtsamate tööde marginaal on vaid mõni protsent. Sel aastal jätkub sama teema," rääkis raudtee-ehitaja Jäger. "Suure tööjõumahuga töödel on keeruline ka hankeid võita," selgitas Jäger. Konkurents on tihe ja ettevõtted mängivad piiri peal, näiteks tõi ta 450 000eurose hanke, mille kaotas konkurendile, kes tegi 450 eurot odavama pakkumise.
    "Selle aasta suur probleem on hangete venimine ja otsustamatus. Hanke hinnad avalikustatakse ja siis ei tea kuude kaupa, mis juhtub. Päris mitu korda on juhtunud, et objekt läheb liiga kalliks ja siis jäetakse see tegemata. Tühja tööd on hästi palju, kuna ettevõtted teevad pakkumised, aga hange tühistatakse või tehakse väiksemas mahus," lisas Pertens.
    Turu tõusu näeb vaid Lemminkäinen. Pertens näeb, et asjad paranevad: "Ütleme, et see aasta nii hull pole kui eelmine aasta, nõrgemad on välja surnud - pankrotti läinud, tegevuse lõpetanud või ära ostetud. Tugevamad on järel. Selle tulemusena on natuke olukord rahunenud, aga heaks ei saa veel nimetada, kuna valel ajal vale hinnaga sisse võetud projekte on nii meil kui teistel veel portfellis piisavalt." Lemminkäinen maadleb koos partneritega näiteks Viitna ümbersõidu ehitamisega.
    "Turg on natukene kasvanud, seda on praegu veel raske hinnata. Sisetunde järgi ütlen, et 5-10 protsenti mullusest suurem. Tellija on mõnevõrra paremini raha kasutama hakanud. Arvan, et järgmine aasta tuleb tänavusega sarnane. Ettevõtted on ettevaatlikud, piisavalt on kahjumit sisse võetud ja olukord rahuneb. Saadakse aru, et lõputult ei jaksa tööle peale maksa," oli Pertens optimistlik.
    Teised head ei oota. "Arengut näen vähe, pigem on oodata langust või stabiilsust," oli Post negatiivne. Ka Kask lisas: "Käibed kindlasti ei kasva, väiksemaks jäävad."
    "Pole head tunnet, et kõik läheks lahti. Riigihangete hinnad on veel viletsad, hinnatõus on napp tulema, kellel oma materjali pole, sel on raske konkureerida, suurt endale kätte ei jää," ei olnud Moreen OÜ juht tuleviku suhtes positiivselt meelestatud. "Ehk ikka midagi pudeneb ja käivet teeb."
    Järgmisest aastast tee-ehitusettevõtted midagi head ei oota, kuna ASi Eesti Teed teke põhjustab juhtides ebakindlust. "Paremat mullusest oodata pole," ütles Üle OÜ tegevjuht Priit Post, "sest meil plaanitakse sotsialismi. Riik plaanib oma ettevõtte, ASi Eesti Teed loomist. See sööb konkurentsi teatud sektoris välja. Riik plaanib esimese etapina võtta 1/3 hooldeturust ja tööd regioonides ehk vabaturul. See lööb turu segamini. Ei oska öelda, mis järgmine aasta saab. Selgem on ilmselt kevadel, kuid kergemaks ilmselt siiski ei lähe."
    Eraettevõtted kardavad ebaausat konkurentsi. "Leian, et siin on väga suur ebaausa konkurentsi oht. See oleks pahasti, kui nii läheb," lisas Lemminkäinen Eesti tegevjuht Sven Pertens.
    Pärnumaa Teede ASi tegevjuht Uno Kask ei olnud tuleviku suhtes optimistlik ega osanud öelda, mis järgmine aasta saab. "Ei ole minu otsustada, mis saab ja miks. Aga teetöödes konkureerime erategijatega praegu igatahes võrdsetel alustel," ei näinud Kask riiklikel ja erafirmadel vahet.
    Viis riigifirmat ühinevad. Riigi äriühinguks AS Eesti Teed ühinevad AS Tartumaa Teed, AS Virumaa Teed, AS Võrumaa Teed, AS Saaremaa Teed ja AS Pärnumaa Teed.
    Uus ettevõte tegutseks de jure alates 01.01.2012. Senised hooldelepingud pikendatakse kuni märtsi lõpuni, järgnev leping tehakse juba RHSi mõistes sisetehinguna. Praegu otsitakse ettevõttele uut juhti, CV sooviavaldusega ettevõtte juhiks saada saatis 11 inimest.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.