Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Väiketegijad üritavad portaalide seas kanda kinnitada.

Mariliis Pinn 10. oktoober 2011, 00:00

Viimati loodi vaid metsa müügile pühendunud portaal Metsad24.ee. Portaal kuulub Ideal Investments OÜ-le ja selle haldur Rainer Raud selgitas, et varem metsamaade müügile pühendunud portaali ei olnud. "Meie rõhk on maa, talude ja metsa müügil," selgitas metsandusega tegelenud Raud. "Sellest asjast oli puudus. Portaal areneb vaikselt, kuna reklaami me sellele teinud pole. Igapäevaselt külastab meid 150 inimest," lisas ta.

Leiab portaale, mis keskenduvad ainult üürimisele, majade müügile või siis näiteks kohtutäiturite müüdavate objektide vahendamisele. Siiski ei suuda enamus neist suurematele kannale astuda.

Nädalas 100 000 inimese kuvarile jõudva City24.ee haldava Kinnisvaraportaal OÜ juhatuse liige Inge Leesmann seletas, et veebiportaalide turul on alati olnud konkurents ning just see motiveeribki oma tooteid ja teenuseid pidevalt edasi arendama ning parimat teenust pakkuma.

"Kõige olulisem näitaja on portaali kasutajate arv võrreldes konkurentidega, sõltuvalt nädalast on see City24.ee-l 20-25% suurem," selgitas ta.

"Väikesed portaalid on kinnisvaraturule toonud mitmeid huvitavaid ja kasulikke teenuseid ning konkurents on igati tervitatav. Kuid suuri ja arvestatavaid portaale nii väiksesse riiki nagu Eesti palju ei mahu. Nišiportaalidel pole jätkusuutlikkust olnud, kuna kahes suures portaalis on juba kõik pakkumised üle Eesti esindatud, sh. metsamaad. City24 portaalis on praegu müügis üle 264 metsamaa," ei näinud Leesmann näiteks Metsad24.ee-le turgu.

Kasvuruumi vaid erilahendustele. KV.ee-d haldava Diginet OÜ juhatuse liige Tarvo Teslon leidis, et Eesti turul kinnisaraportaalidel enam kasvuruumi pole. "Tüüpilist kinnisvaraportaali pole enam mõtet teha. On proovitud, kuid pole hakkama saadud," lisas ta.

Küll aga nägi ta ruumi erilahendustele. "KV.ee ei maga. Oleme teinud Facebooki kolm lehte, mida külastab tuhandeid inimesi päevas," tõid ta välja Facebooki Tallinna, Tartu ja Pärnu üürilehed. "Üüriturg on praegu aktiivne. Kui kuulutus tuleb, jõutakse tundidega tehinguni. Facebook on just see sotsiaalmeedia, kus inimesed reageerivad. Iga päev läheb lehtedel üles 2-5 koterit, aga üürijaid on rohkem kui pakkujaid. Pärnus tekkis trend, et kortereid hakati puhkajatele päeva kaupa üürima," rääkis Teslon uutest tuultest.

Portaalina vaid üürikuulutustel edu pole. Yyr.ee-s on vaid 200 üürikuulutust, KV.ee-st saab korterit üürile otsiv inimene valida 1400 pakkumise vahel.

Samas ei soovi Eesti väiksemad kinnisvaraportaalid jääda vaid nišitegijateks, julgemad unistavad maailma vallutamisest. Mugawa.com OÜ juhatuse liige Dmitri Šabelski selgitas, et nende visioon on luua rahvusvaheline portaal, kus kõik inimesed saaksid oma emakeeles suvalise riigi kinnisvara otsida. "Näiteks jaapanlased saaksid jaapani keeles Eesti kinnisvarakuulutusi lugeda ja siit kinnisvara osta. Tegu on suure kinnisvaraotsingumootoriga ehk kinnisvara Google'iga," selgitas ta. Praeguseks saab portaali juba kasutada 17 keeles.

Šabelski selgitas, et idee laiahaardeline baas luua tuli neil 2007. aastal. Praegu on suuremad arendused kriisi tõttu peatatud, kuid firma juht lubas, et parematel aegadel arendatakse seda kindlasti edasi.

Kasutajaid on Mugawa.comil 3000, neist Eestis 800. Lisaks otsingule pakub Mugawa.com võimalust maakleritele töökeskonda.

"Meid ei saa võrrelda näiteks City24.ee-ga, mis on kohalik portaal," ütles Šabelski.

Raua meelset dikteerivad täna suured portaalid turgu ja väikesed saavad vaid erilisusega silma paista.

Nii KV.ee kui City24 jäid arenguplaanide osas napisõnaliseks, kuna ei soovinud neid konkurentidele liiga vara avaldada.

"Alles hiljuti tegime pildid suuremaks, sest pilti vaadatakse esimsena ja selle järgi ostetakse," jagas Teslon, kelle hallata on portaal, kuhu nädalas jõuab 86 000 inimest.

Korralik otsija kammib kõik portaalid, mida teab läbi. Seda sellepärast, et alati on mõni müüja, kes paneb oma kuulutse vaid ühte portaali üles, arvates, et kõik inimesed külastavad ainult seda portaali. Valdavalt portaalides kuulutused kattuvad, vaid 10-20% on ühele portaalile unikaalsed ja jääks muidu kahe silma vahele.

Nii City24.eel kui KV.ee-l on omad eelised. Vanasti oli City24-l mugavam pilte vaadata, sest pildid avati suurelt eraldi aknas. KV.ee-s peab kõik pildid eraldi suureks klikkima. Peale otsingu kriteeriumite paika panekut on pildid faktor, mille järgi kinnisvara üürimine või ost otsustatakse. Müüjad, palun pange palju ja ilusaid pilte. Kinnisvaraportaal võiks keelata liiga väikeste piltide panemise ja fotodel võiks olla miinimumarv.

Kv.ee-l on üks väga hea funktsioon. Nimelt kuvatakse kuulutuse alla sarnased objektid ja objektid, mida on uudistanud teised inimesed, kes tutvusid ka kuulutusega, mis hetkel kasutaja kuvaril on. Hea oleks mugavalt teada jooksvat statistikat piirkondade, näiteks Nõmme või kesklinna, hindade kohta. Ka on viimasel ajal City24.ee-sse häirivalt palju reklaami tekkinud.

Loomulikult oleks kasutajale mugav kõik kuulutused ühest portaalist leida. Aga viimasel ajal pannakse kinnisvara teateid üles näiteks ka Osta.ee-sse.

Kinnisvaraportaalid toimivad päris hästi, lihtsalt ühel või teisel on väikesed kiiksud.

Kinnisvaraportaalid on meie igapäevane töövahend. Portaalid annavad turu tunnetuse. Ühest küljest nad vähendavad tööd, teisest küljest toovad tööd juurde, et infoväljas laveerides olulisi asju märgata ja tähtsusetut ignoreerida.

Portaalid on olulisem vahend konkurentsi analüüsimiseks, ka müügikanalid. Pindi kinnisvara koduleht on küll suur ja põhjalik, aga portaalide vastu ikka ei saa. Selleks, et hoomata turul toimuvat, on kinnisvaraportaalidest väga palju abi.

Kui meile poole pöördub klient, et müüge minu objekt maha, siis kaardistame seda mitme nurga alt. Vaatame antud piirkonna tehingud, võrdleme objekte ja paneme paika reaalse müügihinna.

Oluline on teada ka turgu, sest kui sama maja trepikojas on juba viis korterit müügis, siis see on tõsine konkurents ja kiire korteri müük on ülikeeruline.

Kinnisvaraportaalidest näeb ka, mis on tehtud tehingute ja müügihindade vahe. Need erinevad nagu öö ja päev, vahe on pidevalt 20%.

Eestis on kaks suurt ja 4-5 keskmist kinnisvaraportaali, lisaks väiksemaid. City24.ee ja kv.ee katavad meie uuringu kohaselt 50% vaatajaskonnast. Ülejäänud inimesed otsivad kinnisvara Soovist, Kuldsest Börsist ja muudest veebidest. Väikesed portaalid ei ole nii ebaolulised kui tunduvad, pisemad on õigel kohal.

Portaalid võiksid otsingu tarbijatele mugavamaks teha ja otsing võiks paindlikum olla. Nagu näiteks amazom.com-is, kus midagi otsides pakutakse sarnaseid tooteid. Näiteks Kärberi tänava korterit vaadates pakutakse sarnase hinna ja suurusega kortereid lähedal või saaks valida näiteks mõne kooli ümbruse ja vaadata seal lähedal olevaid elupindu.

Kasutusmugavuse suunas võiks areneda ja vähem suuri ning vilkuvaid bännereid panna, mis juhtme ja arvuti kokku jooksutavad. Võiks mõelda, kas reklaamitulu kaalub üles kasutajad, kes portaali selletõttu enam ei kasuta ja mujale lähevad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 19:03
Otsi:

Ava täpsem otsing