Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Amet hoidis ära konkurentsi kadumise

    Konkurentsiamet keelas kahe postifirma Eesti Posti ja Express Posti ühinemise, kuid klientidele tähendab see tulevikus kallimat teenusehinda mõlema firma poolt.
    Koondumist mittelubav otsus on lõplik. Ka Eesti Post on sellega leppinud ning ettevõtte esindaja sõnul pole kavas otsust edasi kaevata. Küll on veel aga teadmata, milliseid argumente tõi amet sellise otsuse väljaandmise põhjendusteks, sest lõpliku raportiga on võimalik tutvuda alles oktoobri keskpaigas.
    Praegu on suluseisus ka Express Posti omanikud. Ehkki postifirma ostmise vastu on huvi tundnud ka meie lähinaabri Soome postifirma Itella, ollakse praegu seisukohal, et ainuke, kellele Express Posti müüa oleks tahetud, oli siiski Eesti riigifirma. Uurides Express Posti omanikfirma Ekspress Grupi omaniku Gunnar Kobini käest, kas lähiajal otsitakse Eesti Postile mõni alternatiiv ostja näol, sõnas Kobin, et ainus ostja, kellele oleks loogiline seda firmat müüa, on Eesti Post. "Just seeläbi, et turg, kus ta tegutseb, vajab konsolideerumist selleks, et hinda tõstmata efektiivsust säilitada," lisas ta.
    Viimane tähendabki, et esialgu on muutumas Eesti suurimate kirjasaatjate hinnatõusust hirm reaalsuseks. Kobini sõnul paberil edastavate kirjade hulk väheneb, sealjuures ka otseposti ja reklaami hulk. "Põhjuseks internet. Teisest otsast inflatsioon tõstab kulusid. Paneme need kaks komponenti trendiks ja mis me näeme? Ühel hetkel need trendid lõikuvad, mis tähendab, et ettevõte ei teeni enam kasumit," tähendas Kobin. Ettevõtte kirjade arvu ise kasvatada ei suuda, otseposti arvu ilmselt ka mitte, seega on ainus võimalus inflatsiooni kompenseerida hinna tõusuga. "Kui Express Post ja Eesti Post liituksid, siis tekiks kulude osas sääst, kuna ei ole vaja teha osa toiminguid topelt. Ja seetõttu oleks surve hinnatõusule selgelt vaiksem," selgitas Kobin.
    Ühineda soovinute arvates oleks konkurentsiamet pidanud arvestama ka seda, et kirja- ja perioodikakannete maht on selgelt langevas trendis ning sellistes oludes ei ole otstarbekas kahte sarnast teenust osutavat võrku üleval hoida.
    Eesti Posti juhatuse liikme Aavo Kärmase sõnul ollakse praegu sealmaal, kus kulude kärpimisel tuleb piir ette, mis tähendab, et hinda tõstmata peaksid postifirmad andma järele teenuse kvaliteedis. "Peaksime hakkama rääkima sellest, kas osutada teenuseid madalama kvaliteediga ja selle kaudu kulusid vähendada või tõsta teenuste hinda," rääkis Eesti Posti juhatuse liige Aavo Kärmas.
    Eesti Posti investeering Express Posti oleks hinnangute kohaselt ära tasunud 5-7 aastaga.
    Viimastel aastatel postiteenuste turul tekkinud konkurents on meie arvates olnud mootoriks, mis motiveeris postiettevõtteid pingutama. Selle tulemusel on märgatavalt paranenud teenuste kvaliteet ja on lisandunud
    uusi teenuseid ning konkurents väljendub ka hindade korrigeerimises. Igas ettevõtlusharus on konkurents ainult tervitatav.
    Kui mõlemad ettevõtted teatavad korraga hinnatõusust, siis tekib küsimus, kas konkurents sellel turul ikkagi on alles.
    Samas võib see hinnatõus olla heaks baasiks uutele ettevõtetele postiteenuste turule sisenemiseks.
    Usume, et konkurents on kasuks nii klientidele kui ka äripartneritele. Usaldan konkurentsiameti kompetentsi antud küsimuse lahendamisel.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.