Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikud rajavad Eesti kaudu teed Hiinast Põhja-Ameerikasse

    Eesti Logistikaklaster on võtnud eesmärgiks luua Põhja-Ameerikat Põhja-Hiinaga ühendav intermodaalne transpordikoridor Transatlantic Horseshoe ehk Atlandiülene Hobuseraud, mis läbib ka Eestit.
    Eelmisel kuul käisid Eesti logistikaettevõtted Kanadas Nova Scotias kohtumistel Halifaxi Sadama ja Kanada riikliku raudteefirma CN esindajatega. Eesmärk oli jätkata transpordikoridori loomist, mis ühendaks USA ja Kanada sisemaad Halifaxi ja Tallinna Sadama kaudu Venemaa, SRÜ, Kesk-Aasia, Afganistani ja Põhja-Hiinaga.
    Strateegiliste koostööpartnerite otsingul Põhja-Ameerikas langes valik Halifaxi Sadama ja CNi kasuks, kuna nende ärimudel on analoogiline Eestiga. Nova Scotia, kus Halifax paikneb, on nagu Eestigi oma olemuselt ja mõttelaadilt transiidioperaator, kes teenindab eelkõige USA ja Kanada Euroopasse suunduvaid ning sealt pärinevaid veosemahtusid. Transiidioperaatorid, kelle edu sõltub valdavalt mujalt pärinevatest veosemahtudest, mõtlevad ja tegutsevad reeglina sarnast mustrit järgides. Halifaxi piirkonna logistikaettevõtted on koondunud samuti omamoodi klastrisse - Halifax Gateway (HG), mille peamine eesmärk on arendada koostööd ja parandada kaubaliikumise tõhusust Kanada värava kaudu.
    Partnerite abiga läbilöök USA turul. Usun, et partnerluses Halifaxi ning CNiga õnnestub Logistikaklastril saavutada USA turul läbimurre oluliselt kiiremini ning jõulisemalt, kui seda üksi tegutsedes. USA ettevõtete huvi Eesti kaudu töötamise vastu on suur ja paljud neist polnud enne meie külaskäiku sellisest võimalusest isegi teadlikud. Erilist tähelepanu pälvis Eesti Raudtee ja EVR Cargo esitletud regulaarne konteinerrongiühendus Moskva, Kasahstani, Valgevene, Ukraina ja Kesk-Euroopaga. Eesti konkurentsieelised on eelkõige kiire läbimisaeg, turvalisus ja soodsad kogukulud. Näiteks selgus kohalike transpordiettevõtjatega vesteldest, et Kasahstani suunduvateks vedudeks kasutatav alternatiivmarsruut TRACECA, mis kulgeb üle Vahemere, Musta- ja Kaspia mere ning transiidina läbi Gruusia, Armeenia ja Aserbaidžaani, on oluliselt komplitseeritum, aeganõudvam ning kokkuvõttes ka kulukam. Eesti tugevuste ilmne kinnitus on Tallinna Sadama kaudu tehtavad NATO veod Afganistani. Teadupärast lisandus käesolevast kevadest juba paar aastat regulaarselt toimuvatele konteinervedudele ka lennukikütuse transiit Afganistani suunal.
    Halifax on ka oluline külmutatud kaupade sadam. Külmutatud toidukaubad on seoses Koidula piiripunkti avamisega Eesti logistikasektori jaoks kõrgendatud tähelepanu objekt. Pärast seitsmeaastast pausi on meil taas võimalus külmutatud kaupade voogusid teenindada. Oluline roll külmutuskaupade transportimisel on ka CNi kiiretel raudteeühendustel. Suured liha, linnuliha ja mereandide eksportöörid paiknevad Kanadas, Chicago ning Baltimore ümbruses.
    Kaup Venemaale ja Ukrainasse. Teine kõrge prioriteetsusega tooterühm USAs on kasutatud ja uus põllumajandustehnika, kaevandus- ja tööstusmasinad ning veoautod, mida veetakse arvestatavates kogustes nii Venemaale, Kasahstani, Valgevenesse kui ka Ukrainasse.
    Kolmas tähtis toodete grupp on suuregabariidilised ja raskekaalulised projektikaubad, mis vajavad eritransporti. Sellesse kategooriasse kuuluvad näiteks nafta- ja gaasitööstuse- ning energeetikasektori masinate osad ja seadmed, tehaste tootmisliinide osad, raudteeveerem, kaatrid ja jahid. Nii veerevtehnika kui ka projektikaupade transpordi korraldamiseks Venemaale, SRÜsse, Kesk-Aasiasse ja Afganistani on Eestil väga head eeldused tänu Spliethoffi regulaarsele ro-ro otseühendusele Baltimore'i ja Paldiski Lõunasadama vahel. Laev, mis sõidab liinil Baltimore-Jacksonville-Paldiski-Hamina, on täielikult koormatud vaid USA suunal, kuhu ta veab Soomest paberit. USAst tagasi tulles on koormatus madal, mis võimaldab pakkuda Euroopa suunal eriti soodsaid mereveo tariife. Logistikaklastri Põhja-Ameerika missiooni käigus kohtusime ka Spliethoffi, Baltimore sadama ja sealse ro-ro terminali esindajatega, et kokku leppida edasistes ühistegevustes Baltimore-Paldiski suunalise veomahu kasvatamiseks.
    Autor: Illimar Paul
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.